Skip to main content
فهرست مقالات

نقش رسانه ها در کنترل افکار عمومی با رویکرد به جنگ اخیر اسرائیل با حزب الله لبنان

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : رسانه‌ها، اسرائیل، اسرائیل با حزب‌الله لبنان، افکار عمومی، سیاسی، کنترل افکار عمومی، جنگ اخیر اسرائیل، حکومتها، قدرت، تبلیغات

خلاصه ماشینی: "نقش رسانه‌ها در کنترل افکار عمومی «با رویکرد به جنگ اخیر اسرائیل با حزب‌الله لبنان» ناهیدمونسان-دانشجوی کارشناسی روابط عمومی (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) پدیداری کهکشان گوتنبرگ در قرن پانزدهم و رواج و گسترش صنعت چاپ و ظهور روزنامه‌ها و چاپ انبوه کتابها و مجلات سبب شده است تا ابعاد جدیدی در قلمرو ارتباطات فی‌ مابین کشورها و افراد بوجود آید و بشر از این طریق با دنیائی‌ که در آن زندگی می‌کند ارتباط برقرار کند و از ناهمواریها و شیرینی‌های زندگی همنوعان خود مطلع شود. هدف عمده تبلیغات می‌تواند دلایل وسایل ارتباط جمعی علاوه بر تعیین و هدایت الگوها در مواقع‌ ضروری به عنوان توجیه‌گر مسائل نظامی در زمانهای بحرانی‌ کاربرد ویژه‌ای دارد و برای برانگیختن کینه،نفرت و عداوت‌ مردم نسبت به طرف دیگر از اصطلاحات زشت همانند سگ‌ درنده،شیطان،خون آشام،خفاش،جنایتکار و تروریسم مورد استفاده قرار می‌گیرد مختلفی از جمله:کسب قدرت،ایجاد یکپارچی،در هم‌ کوبیدن نفوذ دیگران،رضایت حکومت شوندگان،ترغیب و برانگیختن احساسات مردم برای شورش و ابزار خودکار برای‌ بدست آوردن توده ه باشدا و بقول آندره زیگفرید«وسوسه‌ها خیلی زیاد و سلاحها بسیار کارآمد است». اگر به الگوهای مصرفی اکثر مردم جهان‌ نگاهی بیاندازیم متوجه می‌شویم الگوهای غربی موجب تغییر ذائقه‌ها و رفتارها در بین مردم کشورهای آفریقایی،آسیایی‌ و آمریکای لاتین شده است بدین ترتیب ارتباط جمعی علاوه‌ بر تعیین و هدایت الگوها در مواقع ضروری به عنوان توجیه‌ گر مسائل نظامی در زمانهای بحرانی کاربرد ویژه‌ای دارد و برای برانگیختن کینه،نفرت و عداوت مردم نسبت به طرف‌ دیگر از اصطلاحات زشت همانند سگ درنده،شیطان،خون‌ آشام،خفاش،جنایتکار و تروریسم مورد استفاده قرار می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.