Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه روابط عمومی و تبلیغات

نویسنده:

(7 صفحه - از 26 تا 32)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات، روابط‌عمومی، روابط‌عمومی و تبلیغات، اطلاعات، مخاطب، مقایسه روابط‌عمومی و تبلیغات، تفاوت روابط‌عمومی و تبلیغات، سویه، پیام، روابط‌عمومی هدف ایجاد ارتباط، مردم، مبلغ، روابط عمومی، ارتباط، تفاهم، نظران، عقاید، تعریف، هدف، هدف اصلی در روابط‌عمومی، اطلاعات پیام، تفاوتهای، روابط عمومی و تبلیغات، خبر، تعریف تبلیغات و روابط‌عمومی، روابط‌عمومی مخاطب، فعالیت تبلیغات و روابط‌عمومی، هدف فعالیتهای روابط‌عمومی، افکار عمومی، در روابط‌عمومی

خلاصه ماشینی: "ویژگی‌های تبلیغات: بر اساس آنچه که عنوان شد می‌توان گفت ویژگی عمده فرآیند تبلیغات به شرح زیر است: 1-یکسویه بودن ارتباط مبلغ(منبع)با مخاطب 2-مشروعیت استفاده از راهها و ابزارهای مختلف برای رسیدن‌ به هدف 3-توجه به صرف منافع مؤسسه یا منبع 4-دستکاری اطلاعات در جریان تبلیغ 5-تحمیل عقاید به مخاطب 6-توجه به اقناع در شکل متعالی تبلیغ تعریف روابط عمومی روابط عمومی با توجه به وظایف و کارکردهای مختلف،تعاریف‌ گوناگونی را می‌پذیرد و تنها زمانی که با رویکرد ارتباط باسازمان‌ خود تعریف می‌شود این تعابیر بیان می‌شود: 1-چشم‌سازمان 2-گوش‌سازمان 3-زبان‌سازمان 4-آئینه‌ تمام نمای‌سازمان 5-وکیل مدافع‌سازمان و... ویژگیهای روابط عمومی: بر اساس تعاریف یاد شده می‌توان ویژگیهایی را برای روابط عمومی برشمرد: 1-ترکیبی از علم و دانش است 2-کوششی آگاهانه و برنامه‌ریزی شده 3-وسیله جلب نظر،تفاهم و پشتیبانی مخاطبان و حفظ و نگهداری آن با استفاده از انواع رسانه‌ها 4-بخشی از وظایف مدیریت‌سازمان 5-فعالیت مبتنی بر تحقیق 6-روابط عمومی هنر است 7-توجه به تجزیه و تحلیل‌گرایشها 8-مرجع مشاوره مدیران 9-وسیله تغییر در افکار عمومی 10-وسیله اطلاع رسانی به مردم 11-وسیله ایجاد ارتباط دو سویه بین‌سازمان با مخاطب و بالعکس 12-وسیله ایجاد ارتباط اقناعی بر اساس آنچه که بیان شد،می‌توان تعریف کاملی را برای‌ روابط عمومی ارائه داد: روابط عمومی،مجموعه عملیات ارتباطی آگاهانه مبتنی بر برنامه و تحقیق است که با استفاده از شیوه‌های علمی و هنری به‌ دنبال ارتباط با مردم و اطلاع یابی از نظرهای آنان،تجزیه و تحلیل‌ گرایشهای مخاطبان و افکار عمومی به منظور گفتگو با آنان برای‌ رسیدن به تفاهم با کاربرد روشها و ابزارهای ارتباطی،نوشتاری، گفتاری و شنیداری است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.