Skip to main content
فهرست مقالات

خلاقیت و روابط عمومی

(4 صفحه - از 45 تا 48)

کلید واژه های ماشینی : خلاقیت، کارکنان، خلاقیت و روابط‌عمومی، سازمان، مدیر، ویژگیها، آموزش، مدیریت، اندیشه، جامعه

خلاصه ماشینی: "پس روابط عمومی‌ها برای اینکه بتوانند این حلقه ارتباطی‌سازمان را با جامعه حفظ کنند،باید در جستجوی‌ تکنیکها،الگوها و شیوه‌های مناسب و جدید باشند یکی از این‌ شیوه‌ها و الگوها خلاقیت است که عامل مهم موفقیت برنامه‌های‌ روابط عمومی است که اگر بدرستی بکار گرفته شود بسیاری از ضعف‌ های فنی و اجرایی را پوشش می‌دهد و چون موضوع کار روابط عمومی از تنوع و حیطه بالایی برخوردار است امکان ظهور خلاقیت‌ در آن به مراتب بیشتر از سایر حوزه‌های کاری‌سازمانها است. در این‌ مرحله انسان‌ها به سرنوشت یکدیگر حساس بوده و در جهت رشد یکدیگر می‌ کوشند و هر کسی خود را پل پیروزی دیگری قرار می‌دهد و در نهایت سبب می‌شود جریانی از علم و دانش و تجربیات میان آنها جاری شود که همین،زمینه‌ساز نوآوری و خلاقیت خواهد شد (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) در محیط یاسازمان فقیر از حیث خلاقیت،تمایل به ریسک،بروز فکر انتقادی و میل به تغییر،کاهش قابل توجهی می‌یابد و علت پدید آمدن چنین‌ حالتی را باید عمدتا در رفتارهای کلیشه‌ای و مملو از محدودیتها، ارزیابیهای ناکام کننده،روح محافظه‌کاری،مقررات دست و پاگیر،ناامنی‌ شغلی،ابهام در هدف و بی‌توجهی به افراد خلاق باید جستجو کرد 3-ابتکار: یعنی به پشتوانه اندیشه سالم،ذهنی پویا و منعطف در هر زمان‌ بتوان پیشنهاد تازه‌ای را ارائه داد. مدیر باید فضایی بیافریند که خودش‌ بتواند خلاق باشد و افرادسازمان را هم نیز برای خلاقیت تحریک اگر روابط عمومی‌ها بخواهند دارای نقش محوری در فرآیند تصمیم گیری‌ سازمانها باشند باید همگام با پیشرفت‌های علم و تکنولوژی زمینه و بستری مناسب را جهت ارتقاء توانمندیها و فعالیتهای خود فراهم کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.