Skip to main content
فهرست مقالات

خلاقیت و روابط عمومی

(4 صفحه - از 45 تا 48)

کلید واژه های ماشینی : خلاقیت ،کارکنان ،خلاقیت و روابط‌عمومی ،سازمان ،مدیر ،ویژگیها ،آموزش ،مدیریت ،اندیشه ،جامعه ،اجتماعی ،ذهنی ،روابط عمومی‌ها ،افراد خلاق ،محیط ،رشد اندیشه‌های خلاق فراهم ،خلاقیت در روابط‌عمومی ،راه حل‌های ،ایجاد خلاقیت در روابط‌عمومی ،آموزش مستقیم ،کار ،رشد ،نیروی انسانی ،بستر و زمینه خلاقیت ،تغییر ،هدف ،آموزش خلاقیت ،نقش ،کارکنان خلاق ،زمینه

خلاصه ماشینی:

"پس روابط عمومی‌ها برای اینکه بتوانند این حلقه ارتباطی‌سازمان را با جامعه حفظ کنند،باید در جستجوی‌ تکنیکها،الگوها و شیوه‌های مناسب و جدید باشند یکی از این‌ شیوه‌ها و الگوها خلاقیت است که عامل مهم موفقیت برنامه‌های‌ روابط عمومی است که اگر بدرستی بکار گرفته شود بسیاری از ضعف‌ های فنی و اجرایی را پوشش می‌دهد و چون موضوع کار روابط عمومی از تنوع و حیطه بالایی برخوردار است امکان ظهور خلاقیت‌ در آن به مراتب بیشتر از سایر حوزه‌های کاری‌سازمانها است. در این‌ مرحله انسان‌ها به سرنوشت یکدیگر حساس بوده و در جهت رشد یکدیگر می‌ کوشند و هر کسی خود را پل پیروزی دیگری قرار می‌دهد و در نهایت سبب می‌شود جریانی از علم و دانش و تجربیات میان آنها جاری شود که همین،زمینه‌ساز نوآوری و خلاقیت خواهد شد (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) در محیط یاسازمان فقیر از حیث خلاقیت،تمایل به ریسک،بروز فکر انتقادی و میل به تغییر،کاهش قابل توجهی می‌یابد و علت پدید آمدن چنین‌ حالتی را باید عمدتا در رفتارهای کلیشه‌ای و مملو از محدودیتها، ارزیابیهای ناکام کننده،روح محافظه‌کاری،مقررات دست و پاگیر،ناامنی‌ شغلی،ابهام در هدف و بی‌توجهی به افراد خلاق باید جستجو کرد 3-ابتکار: یعنی به پشتوانه اندیشه سالم،ذهنی پویا و منعطف در هر زمان‌ بتوان پیشنهاد تازه‌ای را ارائه داد. مدیر باید فضایی بیافریند که خودش‌ بتواند خلاق باشد و افرادسازمان را هم نیز برای خلاقیت تحریک اگر روابط عمومی‌ها بخواهند دارای نقش محوری در فرآیند تصمیم گیری‌ سازمانها باشند باید همگام با پیشرفت‌های علم و تکنولوژی زمینه و بستری مناسب را جهت ارتقاء توانمندیها و فعالیتهای خود فراهم کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.