Skip to main content
فهرست مقالات

روابط عمومی فرآیند اساسی در نظام اداری

نویسنده:

(6 صفحه - از 24 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : روابط‌عمومی، عمومی‌ها، اطلاعات، ارتباطات، سازمان، مخاطبان، رسانه‌ها، پیام، اطلاع‌رسانی، حرفه

خلاصه ماشینی: "به هر حال برای تبیین وضع موجود روابط عمومی‌ها در نظام‌ اداری و شناختن مسائل و مشکلات آنها و آسیب شناسی این امر می‌توان به تفکیک از دیدگاه سازمانی،مخاطبان،رسانه‌ها و دولت به‌ این مقوله پرداخت: الف-از دیدگاه سازمانی: 1-دانش ناکافی دست اندر کاران روابط عمومی و عدم توجه آموزش‌ کارکنان 2-دانش کافی اکثر شرکت‌های ارائه خدمات مشاوره خدمات‌ روابط عمومی 3-الگو برداری از مدل‌ها و روابط عمومی‌های خارجی 4-نداشتن برنامه برای برقراری ارتباط با مخاطبان 5-استفاده نکردن از الگوهای معتبر دنیا در تهیه برنامه‌های‌ روابط عمومی 6-عدم برخورداری از نیروی متخصص و کارآمد 7-تصور نادرست از روابط عمومی 8-استفاده نکردن از الگوی مناسب و علمی در ارائه خدمات‌ ارتباطی 9-کم رنگ بودن نقش تحقیقات در روابط عمومی 10-کم توجهی به مخاطبان 11-استفاده از شخصیت‌های نامناسب در برخی از روابط عمومی‌ها 12-استفاده از شخصیت‌های نا به جا از تکنیک‌های اجرایی‌ ارتباطی در بسیاری از پیام‌ها 13-کم توجهی به ارتباطات متقاعد کننده 14-کم توجهی به میزان اثر گذاری پیام‌ها بر مخاطبان 15-کم توجهی به استفاده از شیوه‌ای علمی در ابزارهای اجرایی‌ روابط عمومی 16-کم توجهی به انتخاب رسانه‌های مناسب برای برقراری‌ ارتباط با مخاطبان 17-کم توجهی به زمان دسترسی مخاطب به رسانه‌های انتخابی‌ از سوی روابط عمومی 18-کم توجهی به ارزیابی اثر بخش پیام قبل از ارائه 19-نبود رشته تخصصی دانشگاهی تحت عنوان مدیریت‌ روابط عمومی 20-کم بودن کتاب‌های تألیفی 21-مناسب نبودن کتب‌های ترجمه‌ای 22-آموزش ندیدن شرکت‌های مشاوره روابط عمومی به صورت‌ علمی و تخصصی 23-کمبود مدرس متخصص در رشته روابط عمومی 24-عدم برخورداری از قدرت اجرایی کافی 25-عدم دسترسی به ابزار و امکانات و ارتباطات مکانیزه 26-نگاه تزئینی و لوکس به مقوله روابط عمومی 27-نگاه یک سویه و آمرانه به سطوح مختلف سازمان‌ها و جامعه‌ها 28-نداشتن جایگاه سازمانی مشخص و مدرن 29-عدم وجود آزادی بیان،قدرت مالی و شأن سازمانی ب-از دیدگاه مخاطبان: 1-دیدگاه منفی نسبت به سازمان 2-نارضایتی از شیوه‌های سازمانی 3-نارضایتی از نحوه ارائه اطلاعات 4-قانع نشدن مخاطبان برای استفاده از خدمات سازمانی 5-متنوع نبودن شیوه‌های اطلاع رسانی 6-عدم باور اطلاعات ارائه نشده 7-دولتی بودن روابط عمومی ج-از دیدگاه رسانه‌ها: 1-نداشتن استراتژی مشخص در ارائه اطلاعات 2-واقعی نبودن برخی از پیام‌های ارائه شده موجب عدم اعتماد مخاطب می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.