Skip to main content
فهرست مقالات

دومین همایش روابط عمومی الکترونیک: گذار از روابط عمومی سنتی به روابط عمومی الکترونیک

گزارشگر:

(2 صفحه - از 35 تا 36)

خلاصه ماشینی:

"حسینعلی افخمی عضو هیئت علمی دانشکده علوم‌ ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی نیز در مقاله‌اش با عنوان‌"روابط عمومی الکترونی؛تاریخچه،مفاهیم و سیر تحول‌"اظهار داشت:روابط عمومی به عنوان بخشی از نظام ارتباطی هر جامعه متأثر از دگرگونی‌های جهان است که این دگرگونی‌ها در دو دهه اخیر با ورود کامپیوترهای شخصی،تلویزیون‌های دیجیتال و ادغام سیستم‌ های رایانه‌ای و مخابراتی و ظهور تار نماهای رایانه‌ای شکل وسیعتری‌ یافته است که این عامل بیش از سایر عوامل بر ساختار،سازمان، محتوا و نوع رسانه‌ها در واحدهای ارتباطی از جمله روابط عمومی‌ الکترونیکی موثر بوده است. سعید رضا عاملی عضو هیئت علمی گروه ارتباطات دانشکده‌ علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز در مقاله خود با عنوان‌"نظام‌ کامپیوتری فراگیر؛کاربردهای فراگیر روابط عمومی در جهان دو فضایی شده‌"گفت:اگر چه آغاز کار حرفه‌ای روابط عمومی را به‌ تأسیس دفتر تبلیغات بوستون در سال 1900 بر می‌گردانند اما به‌ نظر می‌رسد روابط عمومی راهبرد مدیریتی است که در فضای‌ جنگ جهانی اول بوجود آمد،توسعه پیدا کرد و سیاست گذاری‌ شد تا بر افکار عمومی،عقاید،انگیزه‌ها و یا عکس العمل مردم‌ نسبت به یک ایده خاص،یک تولید مشخص و یا سازمان،حزب‌ و گروه اجتماعی معین تاثیر بگذارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.