Skip to main content
فهرست مقالات

روزآمد کردن تربیت

نویسنده:

(5 صفحه - از 32 تا 36)

کلید واژه های ماشینی : تربیت ،روزآمد ،نسل ،ماشین ،مدارس ،حرکت ،اندیشۀ ،مغزها ،فکر ،نظام کامپیوتری تربیت دستگاه تربیت ،خط ،دستگاه تربیت ،ابداع ،دستگاه تربیت کاری ،دین ،حرکت و سیر ماشین ،سخن ،امر تربیت نسل ،زمان ،فارغ‌التحصیلان ،دستگاه تربیت و برنامه‌ریزان ،مردم ،کار دستگاه تربیت ،زندگی ،پیشینیان ،کار ،تربیت دکتر علی قائمی ،وضع ،تربیت شده‌اید تربیت ،برنامه‌ریزی

خلاصه ماشینی:

"ضرورت نوسازی‌ها متخصصان ما در برنامه‌ریزی‌ها بیکار نیستند و در وزارت آموزش‌وپرورش،در وزارت علوم و فناوری و در دیگر سازمان‌های دست‌اندرکار تربیت سرگرم تلاش‌اند،ولی با چه طرز فکری،با چه نوآوری‌ها و ابداعات؟با چه تطبیقی از ره‌آوردهای علمی غرب با شرایط روز،محیط و منطقه و تیپ و سنخ‌های متعدد و متنوع؟با چه میدان عملی؟با چه درجه از اعتماد و اطمینان در به اجرا آوردن آن؟ مجریان برنامه‌ها،معلمان و مربیان ما چه کسانی‌اند؟با چه درجه‌ای از علم و تخصص؟با چه امید و دلخوشی به کار و شغل خود؟با چه تأمینی از نظر زندگی حال و آینده؟با چه شرایط و امکاناتی در عرصۀ اجرا و عمل؟با چه احساس مسئولیتی در مورد وظیفه‌ای که به عهدۀ آنان است؟ آیا شرایط موجود و عاملان قادرند اندیشه‌ها را وادار به زایمان کنند؟آیا می‌توانند تابع یا متبوع اندیشمندی بپرورانند؟آیا می‌توانند چشمان و دست‌ها را نیکو و براساس نیاز روز تربیت کنند؟آیا قادرند در نظام پیشین تفکر دست‌کاری مناسبی انجام دهند؟ به نظر ما آن برنامه‌ریزان و آن مجریان باید افرادی تحصیل کرده،باهوش،متفکر، زمان‌شناس،جریان‌شناس،آشنا به نیازها، دین‌شناس،مردم‌شناس،مبدع و مبتکر،دلسوز و متعهد،آشنا به وظیفه و در خط خیررسانی باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.