Skip to main content
فهرست مقالات

آسیب شناسی مطالعه در دانش آموزان و شیوه های کنترل آن (4)

نویسنده:

(9 صفحه - از 29 تا 37)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان ،حافظه بلند مدت ،امتحان ،اضطراب ،مطالعه ،اختلال ،درمان ،معلم ،شب امتحان ،کودکان و نوجوانان ،نمره ،بیش‌فعالی ،والدین ،خواب ،شب‌های امتحان با اضطراب والدین ،شب امتحان از حافظه بلند ،تمرکز ،مطالعه در دانش‌آموزان ،مشکل دانش‌آموز در یادگیری درسی ،نمره امتحان ،موفقیت ،ضعف ،اضطراب امتحان ،درمان اختلالات یادگیری ،شب امتحان دانش‌آموزان ،خوب ،حافظه بلند مدت منتقل ،شب‌های امتحان خوب ،شب‌های امتحان فوق‌العاده بیدار ،شب امتحان مطالعه

خلاصه ماشینی:

"این قبیل کودکان و نوجوانان در هنگام مطاله هم با مشکل حواس پرتی مواجه می‌شوند و متوالیا تمرکز آنان از دست می‌رود، به همین جهت مدام مورد اعتراض والدین و معلم خود قرار می‌گیرند و گاه همین سرزنش‌های مکرر و تنبیه‌هایی که در مورد این قبیل کودکان اعمال می‌شود، آن‌ها را در آینده دچار اختلال سلوک 3 و رفتار می‌کند و گاه باعث ترک تحصیل و رها کردن مطالعه توسط آنان می‌گردد. زیرا او به علت عدم برخورداری از توانایی کافی در ریاضیات، قادر به حل مسائل مربوط به علوم دیگر نیست و چون نمی‌تواند از آن دروس نیز نمره خوبی بگیرد، ممکن است رفته‌رفته رغبت به یادگیری آن‌ها را هم از دست بدهد و این امر آسیب جدی به مطاله او وارد خواهد کرد. یعنی هم از آنان در راستای تدریس بهره گرفته می‌شود و هم دانش‌آموزان ضعیف از خدمات علمی آنان بهره‌مند شده، ضعف‌های درسی خود را برطرف می‌کنند، به قول معروف:چه خوش بود که برآید ز یک کرشمه دو کارو اگر فرد دچار ناتوانی یادگیری 11 یا اختلال یادگیری 12 است، باید برای درمان او اقدام کرد. بدین ترتیب آن‌ها در جلسه امتحان از تمرکز بهتری برخوردارند و مطالب به راحتی به ذهن آن‌ها می‌آید و چون خود را قادر به پاسخ‌گویی می‌بینند، اعتماد به نفس 17 بیش‌تری پیدا می‌کنند و در نتیجه از اضطراب نابهنجار نیز رنج نمی‌برند، بلکه آن‌چه که هست معمولا اضطرابی بهنجار است که آنان را به تلاش و تکاپو وا می‌دارد و ثمره آن نیز غالبا چیزی جز موفقیت نخواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.