Skip to main content
فهرست مقالات

افسردگی در نوجوانان علل و روش های درمان (3)

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : افسردگی ،درمانی ،نوجوانان ،افسردگی در نوجوانان علل ،درمان افسردگی ،افسرده ،نوجوانان علل و روش ،نوجوانان افسرده ،شناسایی ،علت ،روش ،روش درمانی ،احساس ،روش‌های شناختی در درمان افسردگی ،بازسازی شناختی گمان‌های غیر ،رفتار ،نگرش ،بازسازی دیدگاه منفی فرد نسبت ،بازسازی شناختی ،فرد ،روش درمانی بازسازی شناختی ،فرد مبتلا به افسردگی ،روش‌های بازسازی شناختی ،شناخت درمانی و رفتار درمانی ،آموزش ،نگرش نوجوانان افسرده نسبت ،والدین ،روش‌های درمان افسردگی کدام‌ند ،درمان نوجوانان مبتلا به افسردگی ،روش خاص درمان افسردگی نوجوانان

خلاصه ماشینی:

"هدف اصلی در شناخت درمانگری این است که باورها و نگرش‌های فرد افسرده نسبت به خود، محیط و جهان هستی به درستی تشخیص داده شود و زمینه‌های ایجاد نگرش‌ها و بازخوردهای تازه، مثبت و مولد در وی فراهم گردد تا با رفتارهای مؤثر خود در جهت بهبود تغییر نماید. در روش شناخت درمانی یک، سعی می‌شود فشارهای هیجانی و سایر علایم افسردگی کاهش یابد، به این صورت که درمانگر تلاش می کند با بررسی تعبیرهای غلط، رفتارهای خودتخریبی و نگرش‌های غیر طبیعی مراجع، آن‌ها را اصلاح کند و بدین ترتیب به مراجع کمک می‌کند که ارتباط بین افکار منفی و احساس‌های منفی را درک کند میزان رشد و تداوم افسردگی هیجانی 4 بستگی به این موضوع دارد که مراجع، واقعیات و اتفاقات محیطی را به چه شکلی در ذهن خود سازمان‌دهی می‌کند. از نظر رفتاری نیز، از آن‌جا که انتظار دارد رفتارها و فعالیت‌هایش به نتیجه نرسد، از تنظیم اهداف و خطر کردن در فعالیت‌ها خودداری می‌کند کارتیز و رانیری(1984)در تحقیقات خود نشان دادند که روش درمانی بک می‌تواند برای درمان نوجوانان مبتلا به افسردگی نیز مفید باشد. فرایند درمان به این صورت است که به مراجع کمک می‌شود ضمن شناسایی مشکلات اساسی خود و هم‌چنین موقعیت‌هایی که برایش آزار دهنده‌اند برای هر کدام از این‌ها(با استفاده از روش حل مسئله)چندین راه‌حل را پیش‌نهاد کند. این احساس می‌تواند از این موضوع ناشی شود که مراجع فکر می‌کند نمی‌تواند هیچ‌گونه کنترلی بر روی رفتار دیگران‌داشته باشد، مثلا:من نمی‌توانم پدرم را قانع کنم که از مواد مخدر و الکل استفاده نکند، به همین علت برای او آرزوی مرگ می‌کنم ."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.