Skip to main content
فهرست مقالات

احساس و اجبار

نویسنده:

(1 صفحه - از 3 تا 3)

کلید واژه های ماشینی : پدیدآیی رفتارهای متعادل و متعالی، باورهای کودکان و نوجوانان نسبت، کودکان و نوجوانان، رفتارهای، نماز، احساس و اجبار، تکوین، شخصیت پدر و مادر نماز، آموزه‌های مذهبی و ارزش‌های دینی، بازخوردها و نگرش‌های مطلوب، نظام بازخوردها و باورهای کودکان، مدرسه، تکوین باورهای مثبت و مطلوب، نگرش‌های مطلوب و مقبول، آموزه‌های دینی، تکوین باور مذهبی، مطلوب، شناخت، ارزش‌ها و رفتارهای مذهبی، اجتماعی، شناخت ارزش‌های مذهبی، باورهای مطلوب مذهبی، مادر نماز خوان و مادر، نماز و حجاب، رفتارهای عاطفی، تحمیلی، آموزه‌های دینی در مدارس، بستر پدیدآیی، اولیا، روش‌های تحمیلی و اجباری

خلاصه ماشینی: "از سوی دیگر تندخویی و زبان تهدید، تحقیر و تنبیه، عصبانیت و پرخاشگری، رفتارهای دیکتاتور نشانه، موعظه‌های خشک و توصیه‌های آمرانه، برنامه‌های کلیشه‌ای و تحمیلی جمعی از اولیا و مربیان در ارتباط با آموزه‌های مذهبی و ارزش‌های دینی در خانه و مدرسه، احساسات و عواطف مذهبی کودکان و نوجوانان را آزرده ساخته، مانع تکوین باورهای مثبت و مطلوب مذهبی نسبت به ارزش‌های مورد نظر می‌گردد. از همین رو برگزاری نمازهای جماعت اجباری در برخی مدارس و دستورالعمل‌های خشک، افراطی و آمرانه اولیا یا مربیان در ارتباط با بعضی از آموزه‌های دینی و سختگیری‌های غیر ضرور نسبت به کودکان و نوجوانان نمی‌تواند و نتوانسته است در دراز مدت تأثیر چندانی در شکل‌گیری باورهای مطلوب مذهبی و بالطبع پدیدآیی رفتارهای متعادل و متعالی داشته باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.