Skip to main content
فهرست مقالات

آسیب شناسی مطالعه و شیوه های کنترل آن در دانش آموزان

نویسنده:

(8 صفحه - از 56 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان ،مطالعه ،علاقه ،خستگی ،خواندن ،تشویق ،بی‌علاقگی ،والدین ،امر موجب خستگی و بی‌علاقگی ،لذت ،تمایل ،فرزندان نسبت به مطالعه علاقه‌مند ،احساس ،درک ،خواندن مطالب درسی ،افراد تحصیل‌کرده ،مانع علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مطالعه ،تمایل دانش‌آموزان نسبت به مطالعه ،مطالعه احساس بی‌علاقگی ،علل ،مشکلات ،امور موجب بی‌علاقگی ،دست دادن علاقه به مطالعه ،علل بی‌علاقگی ،مانع ،مطالعه در حین خستگی ،عوامل ،تمایل فرزندان نسبت به امر ،درک نکردن لذت مطالعه ،تمایل کم‌تری به مطالعه

خلاصه ماشینی:

"لذا این امر باید مدنظر دست‌اندرکاران برنامه‌ریزی درسی قرار گیرد و با بهره گرفتن از تجربیات علمی خود و نیز با شناخت هرچه بیش‌تر دانش‌آموزان و نیازهای آن‌ها به تهیه و تدوین محتوایی متناسب اقدام کنند تا مانع علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مطالعه نشوند. وقتی که فرزندان ما مطالبی را مطالعه کنند و آن را نفهمند این امر موجب خستگی و بی‌علاقگی آن‌ها به مطالب درسی می‌شود و بیم آن می‌رود که تأکید فراوان بر محفوظات موجبات ترک تحصیل را نیز فراهم آورد. پس ارزشیابی مناسب در مدرسه از جمله عوامل مهم در ایجاد علاقه به مطالعه است 12-وجود مشکلات خانوادگی و تعدد فرزندان اگر خانواده دارای مشکلات فراوانی باشد که دغدغه‌های فکری برای فرزند فراهم کند، از تمایل او به مطالعه کاسته می‌شود. 18-بیکاری افراد تحصیل کرده یا کمی درآمد آن‌ها اگر در جامعه‌ای افراد تحصیل کرده بیکار باشند یا میزان درآمد آنان کم باشد، این امر باعث می‌شود دانش‌آموزان، به ویژه در سطوح بالاتر تحصیلی، تمایل کم‌تری به مطالعه و فراگیری دروس پیدا کنند، چنان‌که اکنون در جامعه ما چنین مشکلاتی به چشم می‌خورد و این امر به عنوان مستمسکی در دست دانش‌آموزان قرار گرفته و عده‌ای از آن‌ها را نسبت به تحصیل و مطالعه بی‌علاقه کرده است. اما نکته دیگری که باید برای دانش‌آموزان تبیین شود این است که درباره افراد تحصیل کرده موارد ذیل مصداق دارد: 1-اگر در آینده شغلی در سطح بالا پدید آید آن‌ها نسبت به افراد بی‌سواد اولویت دارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.