Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه می توان با افزایش کلسترول خون مقابله کرد؟

نویسنده:

(6 صفحه - از 60 تا 65)

کلید واژه های ماشینی : کلسترول ،کلسترول خون ،چربی ،افزایش کلسترول خون ،غلظت کلسترول خون بالاتر ،روغن ،غذا خوردن ،سیگار ،کلسترول خون مقابله ،سس ،عوامل خطرزای ،مصرف ،کلسترول بالا ،پزشک ،خامه ،کاهش کلسترول خون ،شیر ،کلسترول خون بالاتر از حد ،عروقی ،گوشت مرغ ،مصرف غذا ،فشار خون بالا ،عوامل خطرزای قلبی ،خوردن مواد غذایی ،نحوه غذا خوردن بچه‌ها ،کم‌چربی ،ماهی ،انواع لبنیات کم‌چربی مصرف ،مغزی ،سس سالاد کم‌چربی

خلاصه ماشینی:

") از این غذاها کم‌تر استفاده کنید: -شیر پرچربی، پنیرهای پرچربی، خامه، بستنی، خامه ترش -قسمت‌های پرچربی گوشت(دنده)، انواع سوسیس، کالباس، مغز، کله‌پاچه جگر، دل، زرده تخم‌مرغ، پیتزا -گوشت بوقلمون روغن زده شده، گوشت مرغ یا ماهی سرخ شده، کنسرو ماهی، میگو -کیک و شیرینی پرخامه -سس مایونز و سس‌های سالاد معمولی -روغن آفتابگردان، روغن (پرچربی) -روغن نارگیل، روغن‌های جامد، کره، روغن حیوانی راهنمایی مصرف کربوهیدرات‌ها و مواد فیبردار از این غذاها بیش‌تر استفاده کنید: -نان، غلات کامل، برنج، ماکارونی و غذاهای مشابه -سبزی‌های تازه، کنسرو شده یا منجمد شده بدون سس مثل نخودفرنگی، سیب‌زمینی، هویج، کلم، گوجه‌فرهنگی، کدو -میوه‌ها مانند سیب، انواع برگه، انواع توت، آلو، کشمش، پرتقال، انگور، -حبوبات از قبیل عدس و انواع لوبیا -بیسکویت‌های کم‌چربی از این غذاها کم‌تر استفاده کنید: -بیسکویت‌های کرم‌دار و پرچربی، پیراشکی، شکلات و بستنی -غلات طبخ شده با روغن نارگیل -سبزی‌هایی که با سس‌های محتوی خامه یا کره طبخ شده باشند -غذاهای سرخ شده -انواع کیک‌های میوه‌ای -دسرهای مختلف -غذاهایی که دارای مقدار زیادی گوشت باشند -انواع چیپس‌ عامل خطرزا کشیدن سیگار فشار خون بالا فقدان فعالیت‌های ورزشی افزایش وزن بیش از حد عملکرد مناسب سیگار نکشید!سیگار یک عامل خطرزای بسیار مهم برای بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.