Skip to main content
فهرست مقالات

مشاوره و رجحان های پیش رو

نویسنده:

(9 صفحه - از 31 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : مشاوران ،مشاوره ،اطلاعات ،دانش‌آموزان ،راهنمایی و مشاوره ،دانش ،آموزش ،درمان ،شغلی ،حرفه‌ای ،آموزش و پرورش ،معلمان ،سازشی ،برنامه راهنمایی و مشاوره کاری ،روان ،برنامه ،وظایف ،مهارت ،راهنمایی و مشاوره تحصیلی ،کاران امر مشاوره از مشاوران ،مشکلات ،خدمات راهنمایی تحصیلی و شغلی ،مشاوران مدارس ،مشاوره تحصیلی و شغلی ،اجرای برنامه راهنمایی و مشاوره ،خدمات راهنمایی و مشاوره سازشی ،مسائل ،راهنمایی و مشاوره شغلی ،خدمات راهنمایی و مشاوره تحصیلی ،اصول

خلاصه ماشینی:

"در مقاله نقش مشاوران در مدارس متوسطه، شماره 2 فصل‌نامه تعامل، صفحه 18 چنین آمده است: 1-جمع‌آوری اطلاعات مربوط به سوابق دانش‌آموزان(5%){O1O} 2-تبادل نظر با دانش‌آموزان به صورت مشاوره فردی و گروهی با توجه به طرح و برنامه و نیازهای آن‌ها برای ادامه تحصیل(30%) 3-ارتباط با معلمان(10%) 4-همکاری با معلمان در مسائل دیدگاه‌های مهم یادگیری(10%) 5-همکاری در برنامه‌های پیش‌رفت دانش‌آموزان(5%) 6-ارتباط با معلمان در مورد دانش‌آموزان مشکل‌دار(10%) 7-تحقیق در مورد موفقیت فارغ التحصیلان و مؤثر بودن برنامه‌های مدرسه(5%) چرا باید هدایت تحصیلی و شغلی را برگزید؟ آن‌چه باعث می‌شود مشاوره در نظام آموزشی کشور ما جایگاه پیدا کند و علت وجودی این پست را در نظام آموزش و پرورش توجیه کند، دلایلی کاملا تحصیلی و شغلی است. حال که راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی به عنوان اصل قابل توجه در مرکز توجهات مشاوران قرار گرفته است، مشاوره سازشی چه خواهد شد؟ در مرکز توجه بودن راهنمایی تحصیلی به معنی فراموش کردن مشاوره و راهنمایی سازشی نیست، بلکه همان‌گونه که قبلا اشاره شد مشاوران مدارس در حین رسیدگی به وظایف تحصیلی، با مسائل روانی، شخصیتی و تربیتی گوناگونی مواجه خواهند شد که ناگزیر از توجه به آن هستند، لذا برای مداخله در چنین اموری چند راه در پیش است: 1-ممکن است مشکلات غیر عمیق و سطحی باشند و مشاوران احساس کنند که می‌توانند با حداقل زمان به گونه‌ای که سایر وظایف را مخدوش نکند به راهنمایی یا مشاوره در آن امر پرداخته، مشکل را خود حل کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.