Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه می توان معلمی آفریننده بود؟

مترجم:

(4 صفحه - از 46 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : معلمان، خلاقیت، معلمی آفریننده، معلمی آفریننده در کلاس درس، تدریس، دانش، دانش‌آموزان، انتقال اطلاعات، آفرینندگی، توانایی

خلاصه ماشینی:

"سؤال اساسی این است که آیا خلاقیت در کلاس، توانایی ذاتی محسوب می‌شود یا این‌که خلاقیت موضوعی آموختنی است و از مجموعه اصول راهنما و راه‌کارهای قابل آموزش به دیگران تشکیل شده است؟ بررسی انجام شده نشان می‌دهد معلمانی که خود خواهان تغییر در روش‌های تدریس روزانه‌شان هستند، توان یادگیری آفرینندگی را دارند. کاوشی در اصول اساسی آموزش دهندگانی که خواهان تغییرند به منظور صراحت بخشیدن به اهدافشان، باید چنین سؤالاتی را از خود بپرسند: -چه دانش ویژه‌ای را باید به دانش‌آموزان انتقال دهم؟ -آن‌ها بعد از کسب مهارت در این دانش‌ها چه ارزش‌هایی را به دست می‌آورند؟ -چه انتظاراتی از آن‌ها به عنوان کسانی که در حال یادگیری‌اند، دارم؟ -چه پاسخ‌هایی را از دانش‌آموزانم طلب می‌کنم؟ -برای پاسخ دادن ب ه این سؤالات، مربیان آموزشی نیاز به دقت درباره موضوعات خاص تدریس خود دارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.