Skip to main content
فهرست مقالات

دوره ها و رشته های تحصیلی در ایران و ضوابط تحصیل در آن

نویسنده:

(12 صفحه - از 36 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : دورهء متوسطه، متوسطه، آموزش متوسطه، آموزش، نظام جدید آموزش متوسطه، مدارس متوسطه، نظام آموزش و پرورش، آموزش و پرورش، دورهء متوسطه در نظام‌های آموزش، دبیرستان‌های

خلاصه ماشینی:

"در این شماره و شماره‌های بعد،چهارمین دورهء تحصیلی ایران تحت‌ عنوان دورهء متوسطه(عمومی،فنی و حرفه‌ای و کاردانش،از زوایای متعدد به شرح زیر مورد بحث‌ قرار می‌گیرد: 1-تعریف،اهمیت و ضرورت دورهء متوسطه در نظام آموزش و پرورش 2-دورهء متوسطه در نظام‌های آموزش و پرورش‌ جهان و مدت تحصیل در این دوره 3-انواع مدارس متوسطه در ایران 4-تاریخچهء مختصر دورهء متوسطه 5-ویژگی‌های طرح جدید آموزش متوسطه در ایران 6-اهداف آموزش متوسطه 7-ساختار دورهء متوسطه،پیش‌دانشگاهی و کاردانی پیوسته‌ 8-وضعیت کمی دورهء متوسطه و توزیع‌ دانش‌آموزان در شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی 9-ویژگی‌های دانش‌آموزان دورهء متوسطه 10-ضوابط ثبت‌نام و تحصیل در دورهء متوسطه 11-برنامه‌های درسی دورهء متوسطه 12-کتاب‌های درسی دورهء متوسطه 13-ضوابط امتحان و ارتقای تحصیلی در این‌ دوره 14-افت تحصیلی در دورهء متوسطه 15-تربیت و تأمین دبیران دورهء متوسطه 16-هدایت تحصیلی در دورهء متوسطه و ضوابط انتخاب رشتهء تحصیلی 17-انواع شوراها و انجمن‌ها در مدارس‌ متوسطه 18-انجمن اولیا و مربیان و نقش آن در این دوره 19-انواع آیین‌نامه‌های مدارس متوسطه 20-نکات مورد توجه والدین در زمینهء ارتباط با مدرسه و موفقیت تحصیلی فرزندان 1-تعریف،اهمیت و ضرورت دورهء متوسطه دورهء متوسطه دوره‌ای است که در آن‌ دانش‌آموزان گروه سنی چهارده تا هفده یا هجده‌ سالهء ایرانی تحصیل می‌کنند و به علت تنوع‌ برنامه‌ها و تعدد رشته‌های تحصیلی،فرصت‌ انتخاب دارند(صافی،1381). در این طرح آمده است‌ که: "هدف کلی آموزش متوسطه، پیش‌دانشگاهی و کاردانی پیوسته عبارت است از: اعتلای سطح فرهنگ و دانش عمومی و آماده‌ ساختن جوانان برای اشتغال مفید یا ادامهء تحصیل‌ در سطوح عالی‌تر تحصیلی(آموزش‌های علمی- کاربردی و دانشگاهی)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.