Skip to main content
فهرست مقالات

رویه های آموزشی

نویسنده:

(3 صفحه - از 51 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : گفت‌وگوی ،پرسش‌ها ،رویه‌های آموزشی ،گفت‌وگوی توأم با اندیشه ،محصلان ،معلم ،آموزگاران ،محتوا ،کلاس درس ،گفت‌وگوی معلم و محصل ،کاربرد ،اظهارات ،آموزگاران معلومات ،کار همهء محصلان ،COGNITIVE ،تشویق ،بحث و گفت‌وگوی توأم ،محصلان در پردازشگری شناختی ،اهداف آموزشی نیازمند پرسش‌های ،کار ،پرسش‌ها به طور معمول ،کاربردهای سطح بالا ،معلومات قبلی ،جایگزین ،اندیشه‌های کلیدی ،پرسش و پاسخ ،گفت‌وگوی مبتنی بر محتوا ،نظرهایی ،گفت‌وگویی به درک محتوایی ،مسائل

خلاصه ماشینی:

"رویه‌های آموزشی (به تصویر صفحه مراجعه شود) گفت‌وگوی توأم با اندیشه نویسنده:جربروفی به کوشش:دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی‌ وزارت آموزش و پرورش هدف از پرسش‌ها این است که شاگردان را در بحث و گفت‌وگوی پایدار،در حول افکار و نظهای قوی،درگیر کند. در کلاس درس در مراحل اولیهء واحدهای تحصیلی که‌ محتوای جدید معرفی و پرورانده می‌شود، زمان بیش‌تری برای دروس تعاملی،3که ویژگی‌ اصلی آن‌ها گفت‌وگوی معلم و محصل است، صرف می‌شود و کار مستقل روی تکالیف تعیین‌ شده وقت کم‌تری می‌برد. معلم سلسله‌ای از پرسش‌های معطوف به پروردن نظام مندانهء محتوا را برنامه‌ریزی می‌کند و به محصلان یاری‌ می‌دهد تا با مرتبط کردن آن‌ها به معلومات قبلی‌ خود به استنباطهاغیی از آن برسند و در گفت‌وگو راجع به آن همکاری کنند. آن‌چه به طور معمول و کرارا روی می‌دهد این است که‌ گفت‌وگویی که در قالب پرسش و پاسخ آغاز شده است،به صورت تبادل نظرهایی در می‌آید که در آن،شاگردان به یکدیگر و هم چنین به‌ معلم پاسخ می‌دهند و در برابر اظهارات و نیز پرسش‌ها به جواب گویی می‌پردازند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.