Skip to main content
فهرست مقالات

جنبه های آسیب زایی مدارس

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : مدارس ،تربیت ،آسیب‌های ،آموزش و پرورش ،جنبه‌های آسیب‌زایی مدارس ،مربیان ،تعلیم و تربیت ،اولیا ،رفتار ،روانی ،دانش ،عوامل انسانی مدارس ،اجتماعی ،فرایند ،انتشارات انجمن اولیا و مربیان ،جانب اولیا و مربیان ،دانش تعلیم و تربیت ،جانب عوامل ضدتربیتی ،نظام تعلیم و تربیت ،جامعه ،ضعف ،فرایند آموزشی و پرورشی ،فوق‌برنامه ،رشد ،هماهنگی ،فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ،مدارس نامرئی ،مطلوب ،مدرسه ازلحاظ روانی ،افراد جامعه در نظام تعلیم

خلاصه ماشینی:

"این عوامل باید با دانش تعلیم و تربیت،شیوه‌های برخورد و روش‌های تدریس مناسب آشنا باشند،درغیراین‌ثورت متولیان امر تربیت در داخل اسکن‌ متأسفانه آسیب‌هابی تربیتی که‌ از جانب اولیا و مربیان با قصد تربیت و اصلاح رفتار و از روی‌ دلسوزی و محبت به کودکان‌ وارد مشود احتمالا بیش از آسیب‌هایی است که از جانب‌ عوامل ضدتربیتی ایجاد می‌شود. در بحث آموزش و پرورش کلاسیک و در بعد تربیتی آن این‌ سؤالات مطرح می‌گردد: -آیا در مدارس،عوامل انسانی در اتخاذ روش‌های تربیتی‌ مطلوب هم‌سویی قابل قبول دارند؟ -آیا عوامل انسانی مدارس از روش‌های یگانهء مبتنی بر اصول استفاده می‌کنند یا از روش‌های چندگانه بدون پای‌بندی‌ به اصول بهره می‌گیرند؟ -سهم عوامل انسانی مدارس در موضوع آسیب‌زایی‌ مدارس چقدر است؟ برای پاسخ‌گویی اجمالبی به سؤالات فوق و سؤالات‌ دیگری که قابل طرح‌اند،می‌توان مهم‌ترین عواملی را که محیط مدارس را آسیب‌زا نموده‌اند به شرح زیر موردتوجه قرار داد: 1-تأکید بر محصول محوری‌7به‌جای فرایند محوری‌8: تولید محصولات بیش‌تر بدون توجه به فرایند تولید در کوتاه‌مدت خوشایند است،ولی در بلندمدت موجب ایجاد بحران و بلاتکلیفی می‌گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.