Skip to main content
فهرست مقالات

انضباط در کلاس درس

نویسنده:

مترجم:

کلید واژه های ماشینی : معلمان، دانش‌آموزان، تشخیص علل بدرفتاری دانش‌آموزان اشاره، رفتاری، تشخیص علل مشکلات رفتاری دانش‌آموزان، مدرسه، تنبیه، مشکلات رفتاری در کلاس جلوگیری، بدرفتاری، انضباط در کلاس درس

خلاصه ماشینی: "مدارس عملا تنها وسیله‌ای‌اند که به‌وسیلهء آن دانش‌آموزان‌ می‌توانند به‌طور تدریجی و بودن هیچ‌گونه‌ واهمه این‌گونه مهارت‌ها را تمرین کرده، آن‌ها به خوبی فراگیرند،و از نظر علت کوتاه‌ مدت به این نکته باید اشاره کرد که وقتی‌ گروهی از افراد در اتخاذ تصمیماتی که به‌ زندگی خود آن‌ها مربوط می‌شود شرکت داشته‌ باشند،احتمال این‌که در چارچوب همان‌ تصمیمات زندگی و عمل کنند بیش‌تر خواهد بود. روش‌های نه‌گانه‌ای که در بالا به آن‌ها اشاره شد می‌تواند و باید توسط معلم برای‌ جلوگیری از مشکلات رفتاری دانش‌آموزان به‌ کار گرفته شود،ولی مطمئنا با این روش‌ها نمی‌توان به‌طور صددرصد از وقوع مشکلات‌ رفتاری دانش‌آموزان جلوگیری کرد. منتقدان غالبا این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا معلمان باید رفتارهای ناشایست را نادیده بگیرند؟به‌عنوان مثال آن دانش‌آموز را در درس قرائت درنظر بگیرید که صرفا به‌منظور جلب توجه از جای خود بلند می‌شود،اگر معللم‌ در مقابل این رفتار با گفتن خواهش‌ می‌کنم بنشین از خود عکس العمل نشان دهد، درحقیقت همان چیزی را که دانش‌آموز می‌خواسته به او داده است و آن چیزی جز توجه‌ نیست. بار دیگر تکرار می‌کنیم که معلمان می‌توانند بدون تنبیه کردن‌ نسبت به بسیاری از بدرفتاری‌ها واکنش نشان‌ دهند،کلید تعدیل رفتار در اعمال زور و تنبیه‌ نیست،بلکه در به‌کارگیری تشویق و پاداش‌ تذکر به دانش‌آموز که‌ در کلاس سر جایش ننشسته، یک نوع عکس العمل است و حال‌آن‌که نگه داشتن او درکلاس‌ در زنگ استراحت،به علت این‌که‌ به تذکر احتیاج دارد،نوعی تنبیه‌ تلقی می‌گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.