Skip to main content
فهرست مقالات

موانع خلاقیت در محیط خانواده و مدرسه

نویسنده:

(5 صفحه - از 23 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : خلاقیت، موانع خلاقیت در محیط خانواده، کودک، دانش‌آموزان، محیط خانواده و مدرسه، معلم، موانع خلاقیت در محیط مدرسه، موانع مهم رشد خلاقیت کودکان، والدین، پرورش خلاقیت

خلاصه ماشینی:

"دانش‌آموزی که در این نوع سیستم تحصیل می‌کند مجالی‌ برای بروز استعدادهای خلاق نمی‌یابد و به تدریج تحرک و پویایی خود را از دست می‌دهد 3-عدم شناخت معلم نسبت به خلاقیت در بسیاری از موارد آشنا نبودن معلم یا مربی با شیوه‌های پرورش خلاقیت دانش‌آموزان،خود به تنهایی یک‌ مانع بزرگ در این زمینه محسوب می‌شود. 5-اهداف و محتوای کتاب‌های درسی موضوع اهداف و محتوای کتاب‌های درسی مبحثی‌ بسیار گسترده است و از جوانب مختلف قابل بررسی‌ می‌باشد،اما در این‌جا تا این حد بدان اشاره می‌شود که‌ چنان‌چه در یک نظام آموزشی کتاب درسی به عنوان مهم‌ترین و تنها منبع تدریس و آموزش مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال در میان اهداف و محتوای آن چیزی به‌ عنوان پرورش خلاقیت منظور نشده باشد،مسلما دانش‌آموز آزادی عمل و توانایی لازم را نخواهد داشت که پا را از چهارچوب کتاب درسی خود فراتر بگذارد و در نتیجه او می‌آموزد که صرفا در محدودهء کتاب درسی خود بیندیشد و نه‌ بیش‌تر. این گروه از والدین بدون در نظر گرفتن این اصل تربیتی مهم که تنها اطلاعات عمومی و داشتن حافظهء قوی برای تکامل و رشد فکری و باروری استعدادهای کودک کافی نیست،با اصل‌ قرار دادن هوش و حافظهء کودک،از پرورش سایر توانمندی‌های ذهنی و روانی کودک خود،که مهم‌ترین آن‌ها تفکر خلاق است،غافل می‌مانند. 5-عدم آشنایی والدین با مفهوم واقعی خلاقیت عدم آگاهی و شناخت برخی والدین از فرایند رشد خلاقیت در کودکان و مطالعه نکردن آن‌ها در این زمینه،سبب‌ می‌شود هیچ‌گاه نتوانند برای پرورش و شکوفایی خلاقیت‌ کودک خود برنامه‌ریزی و اقدام صحیحی نمایند و به این‌ ترتیب ناخواسته سبب می‌شوند استعدادهای خلاق‌ کودکشان به هدر رود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.