Skip to main content
فهرست مقالات

کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و نحوه عملکرد کارکنان مدرسه در قبال آنها

نویسنده:

(12 صفحه - از 74 تا 85)

کلید واژه های ماشینی : کودکان، کارکنان مدرسه، مدرسه، کودکان و نوجوانان، والدین، شبانه‌روزی، اسکن، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، خانواده، نحوه عملکرد کارکنان مدرسه

خلاصه ماشینی:

"رایزن(1939)با مطالعهء دانش‌آموزان‌ دبیرستانی که محروم از یک یا هر دو والد بودند،به این نتیجه دست یافت که آن‌ها در مقایسه با هم کلاسی‌های خود رفتارهایی فراتر از سنشان نشان می‌دادند،شانس کم‌تری برای‌ رهبری هم کلاسی‌ها داشتند و احتمال مراجعهء مشاور و مربی پرورشی‌ مدرسه باید برنامهء ویژه‌ای برای کودکان‌ شبانه‌روزی تنظیم کنند و با آموزش‌هایی که به‌ آن‌ها می‌دهند،باعث‌ ایجاد آرامش و روحیهء سازگاری با مسایل‌ و مشکلات مختلف‌ زندگی شوند. ». وظایف کارکنان مدرسه در قبال فرزندان‌ شبانه‌روزی به طور کلی وظایفی که کارکنان‌ مدرسه در قبال کودکان شبانه‌روزی‌ها دارند، به شرح ذیل است: 1-برقراری ارتباط مناسب و صمیمانه‌ با کودک:کارکنان مدرسه باید در این مورد اهتمام زیادی داشته باشند،زیرا کودکان‌ شبانه‌روزی اغلب احساس تنهایی و بی‌حمایتی می‌کنند و کارکنان شبانه‌روزی‌ها گرفتارتر از آن هستند که با آن‌ها صحبت کنند. مشاور،مربی پرورشی و معلم در مورد کودکان عادی به راحتی می‌توانند از طریق والدین اطلاعات تکمیلی مناسبی برای‌ کار در دو محور بالا به دست آورند،ولی در مورد دانش‌آموزان ساکن در شبانه‌روزی این امر دشوار است و برای کسب اطلاعات بیش‌تر از وضعیت کودک،باید با مددکار او در شبانه‌روزی تماس گرفته شود. کارکنان مدرسه باید این احتمالات را در نظر داشته باشند که‌ مددکار شبانه‌روزی در دسترس نیست،نزدیک شدن به‌ مددکار برای صحبت‌های خصوصی مثل مطرح کردن مورد آزار قرار گرفتن کار دشواری برای کودکان کم سن است و این که کودک اعتماد کافی به کارکنان شبانه‌روزی ندارد؛پس‌ لازم است در مدرسه،مشاور و مربی پرورشی گوش به زنگ‌ مسائل مربوط به هر گونه آزار این کودکان باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.