Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه می توان در تدریس موفق بود؟

نویسنده:

(6 صفحه - از 42 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : تدریس، مربی، فراگیران، ارزشیابی، فعال، فعالیت‌ها، مربیان، فعالیت‌های مربی در فرایند تدریس، مدل، مدل عمومی فرایند تدریس، فهم، تدریس موفق، نمره، در تدریس، عنصر برنامه‌ریزی تدریس، اهداف، انتخاب، فرایند تدریس فعالیت‌ها، ایجاد یادگیری در فراگیران، اجرا، ارزشیابی مشخص، خوب، اهداف آموزشی، انتخاب روش‌های ارزشیابی، انتخاب روش‌های آموزشی، شناخت روش‌های ارزشیابی، عنصر، سؤالات فراگیران با لحن خوب، شاگردان نمره، مدل‌های مختلفی از فرایند تدریس

خلاصه ماشینی: ""سیف،1371"،می‌نویسد:تدریس به‌ هرگونه فعالیت یا تدبی از پیش طرح ریزی‌ شده گفته می‌شود که هدف آن ایجاد یادگیری در فراگیران است. در تعاریف فوق دو ویژگی مطرح‌ است: الف)وجود تعامل بین مربی و فراگیر ب)هدفمند بودن فعالیت‌های مربی‌ در فرایند تدریس فعالیت‌ها باید بر اساس اهداف،با توجه به نیازها و شناخت‌ فراگیران تدوین و تنظیم شود. آرمسترانگ و ساویج‌2(1978)یک‌ مدل پنج مرحله‌ای در ارتباط با عنصر برنامه‌ریزی تدریس ارائه داده‌اند که شامل‌ مراحل زیر است: 1-مشخص کردن اهداف عملکرد 2-شناخت دانش‌آموزان 3-انتخاب روش‌های آموزشی 4-ایجاد تعامل با دانش‌آموزان مربیان نباید از روش‌هایی استفاده کنند که خودشان فعال و فراگیر غیر فعال باشد. هرچند اجرای این مدل می‌تواند راهبردی مناسب برای ارائهء یک تدریس‌ مطلوب باشد،اما به‌طور کلی به کار بردن‌ نکاتی چند برای یک تدریس موفق‌ می‌تواند مثمر ثمر واقع گردد که در ذیل به‌ پاره‌ای از این نکات اشاره می‌شود: 1-همیشه با یاد و نام خدا درس را شروع‌ کنید و آن را به پایان برسانید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.