Skip to main content
فهرست مقالات

توصیه هایی برای تندرستی

(7 صفحه - از 52 تا 58)

کلید واژه های ماشینی : فشار عصبی، اسکن، تجربه‌های تربیتی اولیا و مربیان، توصیه‌هایی، فراخوان تجربه‌های تربیتی اولیا، نفس، اولیا و مربیان، آرامش، فشار خون، سبب جریان هورمون‌های فشار عصبی

خلاصه ماشینی:

"توصیه‌هایی برای تندرستی منبع:سایت تبیان تهیه‌کننده:کارشناس انجمن اولیا و مربیان سازمان آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران اسکن‌ خندیدن شما را آرام می‌کند با وجود مشکلات کوچک و بزرگ زندگی،پیدا کردن‌ جایی آرام و به دور از فشار روانی نه تنها روحیه را تقویت می‌کند،بلکه‌ باعث نجات جان می‌شود. بررسی‌های تازه نشان‌ داده است که فشار کاری می‌تواند سبب ترشح هورمون فشارهای‌ روحی در جریان خون شود که این امر قدرت دفاعی بدن را کاهش‌ می‌دهد و ما را در برابر آلودگی‌ها از جمله سرماخوردگی و غیره حساس می‌کند. مهم این‌ است که متوجه برخی از این روش‌ها شوید و به هنگام افزایش فشارهای عصبی از آن‌ها استفاده‌ کنید. محققان دریافته‌اند وقتی افراد"یوگا"تمرین کرده،یا عبادت می‌کنند،تنفس آن‌ها را آرام‌تر می‌شود و به حد 5 ثانیه دم و 5 ثانیه بازدم می‌رسد،که این خود با میزان دورهء 10 ثانیه‌ای که در فشار خون تغییر می‌کند،برابر است. قبل از رفتن به‌ رختخواب و پس از بیدار شدن از خواب در هنگام صبح،به مدت 5 دقیقه تمام بدن خود را در حالت آرام قرار دهید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.