Skip to main content
فهرست مقالات

کودکان سخت غذا/ مؤسسه پژوهشی کودکان دنیا

(9 صفحه - از 50 تا 58)

کلید واژه های ماشینی : کودک ،صبحانه ،غذا خوردن ،مادر ،صبح ،خانواده ،غذا خوردن کودکان ،خوردن صبحانه ،ناهار ،بی‌اشتهایی ،میل ،کودکان سخت غذا ،پدر و مادر ،کودکی میل به خوردن صبحانه ،مراقب کودک ،مراقبان کودک از تغذیهء کودکان ،غذا خوردن کودکان کمک ،مواد غذایی ،غذای نیم‌روزی ،سفره ،مادرها و مراقبان کودک ،بی‌اشتهایی کودک ،کودک صبحانه خوردن ،ناهار کودک ،صبحانهء ،خوردن صبحانه کودک ،خوردن غذا ،خوردن مواد غذایی ،صبحانهء کودکان کامل و مناسب ،کم غذا خوردن

خلاصه ماشینی:

"خانواده‌هایی که مجبورند صبح زور از خانه خارج شوند و وقت کافی برای صبحانه خوردن در کنار کودک خود ندارند،بهتر است برنامه‌های خود را تنظیم کنند که همه باهم‌ و در حضور کودک صبحانه بخورند و از این وعدهء غذایی لذت‌ ببرند. در مهد کودک نیز همانند خانه باید شرایطی مناسب را فراهم کرد و با آرامش به کودکان فرصت‌ داد تا آن‌ها صبحانهء خود را بخورند. مربی حتما باید موقع غذا خوردن در کنار کودکان باشد، خودش نیز غذا بخورد یا به غذا خوردن کودکان کمک کند، خوردن عصرانه یا شام نیز درست به همان اندازهء صبحانه، غذای نیمروز و ناهار مهم است و باید بدان توجه کرد. شور و شوق در غذا خوردن یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب می‌شود تا کودک‌ غذای خود را با میل و کامل بخورد،شور و شوق مراقب کودک است. این عمل‌ ناپسند مادر بی‌اندازه در عادت غذایی کودک تأثیر می‌گذارد و موجب می‌شود تا کودک نیز یاد بگیرد که بعضی از غذاها را می‌تواند نخورد و هنگام غذا رفتارهای ناپسند نشان دهد. در عین حال وقتی کودک یاد بگیرد که هر وعدهء غذایی را باید در یک محدودهء زمانی بخورد،آن وقت می‌تواند برنامهء خود را برای کارهای دیگر تنظیم کند. برای مثال می‌توان یک روز کره،روز دیگر پنیر و در روزهای اگر پس از بررسی‌های دقیق‌ متوجه شدید که‌ کودک یک مادهء غذایی مثلا سیب‌ زمینی را دوست‌ ندارد،بهتر است از دادن آن مادهء غذایی‌ برای مدتی‌ صرف نظر کنید و کودک را مجبور به‌ خوردن آن نکنید. مراقب کودک باید دقت‌ کند که آیا این دوست نداشتن یک عادت غلط است یا واقعا میل به خوردن آن ندارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.