چکیده:
طی سالیان گذشته،روشها و فنون بسیاری برای بهبود عملکرد ابداع شدهاند،که شیوههای ساختارمندی را برای بهبود عملکرد سازمانها فراهم میکنند،اما اینروشها بطور واضح نشان نمیدهند،که بهبود باید از کجا آغاز شود.برای این که بتوان عملکرد را بطور اثربخش بهبود بخشید،تشخیص اجزای اصلی عملکردهایی که نیاز به بهبود دارند،و همچنین عواملی که بیشترین تاثیر را بر هریک از این عملکردها دارند،از اهمیت بسزایی برخوردار است.در این مقاله تعریف عملکرد،بهرهوری و سوددهی و دو دیدگاه اصلی پیرامون رابطه بین این مفاهیم-یعنی دیدگاه سلسله مراتب و دیدگاه زیرمجموعهای-ارایه شده است.هریک از این دیدگاهها،مزیتهای خاص خود را دارند.همچنین برخی از فنون بهبود،بعنوان قسمتی از فرایند تجزیه و تحلیل و ترکیب بطور مختصر توضیح داده شدهاند،تا نشان داده شود ایده اصلی هریک از این شیوههای بهبود،از کجا گرفته شده است.بیشتر این فنونی که توضیح داده میشوند،ابزارهای تجزیه و تحلیل هستند،و از آنجایی که تمرکز این مقاله بر شناسایی حوزههای نیازمند به بهبود است-ارایهی راه حل واقعی،اغلب آسان است.در پایان این مقاله،روششناسی جدیدی برای بهبود پیشنهاد شده است که در پژوهشهای بعدی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
خلاصه ماشینی:
"برای آسانسازی این امر،پیشنهاد میشود در صورتی یک معیار (بهتصویرصفحهمراجعهشود) شکل شماره 3-اهداف عملکرد سنجش را یک سنجه عملکرد بدانیم که به 5 عامل موثر در شکل 5 مربوط باشد(مدل سه P را ملاحظه فرمایید) بهرهوری سادهترین تعریف بهرهوری نسبت میان ستانده به داده است.
انگ(1997)به این نتیجه رسید که به هنگام فعالیت در زمینهی بهبود بهرهوری و کیفیت یک شرکت، در نظر گرفتن دو حوزه اصلی از اهمیت بسزایی برخوردار است- کوتاهترین زمان برای بهبود و بودجه شرکت،گوناسکاران و سی سیلی(1998)در مطالعه موردی خود برخی از عوامل مهم عملکرد،نظیر محدودیتها و تنگناها،طرحریزی و جریان مواد خام را یافتند.
عوامل گوناگون اغلب با یکدیگر ارتباط دارند و روابط و تاثیرات آنها همیشه بطور کامل قابل پیشبینی نیست،مثلا ممکن است بهبود"مصرف"بر"زمان لازم برای انجام کار"تاثیر منفی داشته باشد.
متن کامل 200 نمونه قرارداد متنوع کارشناسی\(بهتصویرصفحهمراجعهشود)متن کامل 200 نمونه دادخواست حقوقی متن کامل صدها کتابچه و جزوه آموزش سریع کاملا کاربردی،متنوع و جدید در زمینههای مدیریت منابع انسانی-مدیریت سازمان و شرکت مدیریت مالی-حسابداری و حسابرسی-مدیریت خرید-فنون تصمیمگیری-مدیریت برنامهریزی-مدیریت عملکرد و ارزیابی-رهبری-مدیریت بهرهوری-مدیریت زمان-مدیریت استراتژیک-مدیریت برونسپاری-مدیریت مشارکتی-مدیریت فرآیند-مدیریت ریسک-مدیریت دانش-مدیریت تکنولوژی-مدیریت توسعه-بهبود محیط و فضای کار-مهارتهای تیمسازی-مدیریت آموزش-مدیریت تحقیق و توسعه-مدیریت پروژه-مهندسی ارزش مدیریت صنعتی-نگهداری و تعمیرات- مدیریت بحران-زنان و مدیریت-مدیریت ژاپنی-مکاتب مدیریت-مدیریت دولتی-مدیریت اطلاعات-روابط عمومی آموزش مهارتهای کسب و کار-دانستنیهای شروع و گسترش کسب و کار-برنامهریز شغلی-دانستنیهای فروش-آموزش روشهای افزایش و موفقیت در فروش-روانشناسی فروش-مدیریت ارتباط با مشتری-ویژگیهای پرسنل و سازمان فروش-مدیریت بازار-شیوههای نوین بازاریابی-مدیریت تبلیغات رسانهای-شرح انواع تبلیغات و..."