Skip to main content
فهرست مقالات

سخن سردبیر/ خودناشری در ایران، فرصت یا تهدید!

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : پدیدآورندگان، خودناشری در ایران، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کتاب، فرصت، نشر، شبکه‌های اطلاع‌رسانی از سوی پدیدآورندگان، آثار پدیدآورندگان از سوی ناشران، توزیع، شبکه‌های اطلاع‌رسانی و نرم‌افزارهای نشر، توزیع آثار خودناشران، فروش کتاب در شبکه‌های اطلاع‌رسانی، نشر کتاب، تحول، انتشار آثارشان به‌صورت خودناشری، نرم‌افزارهای نشر رومیزی رواج، رواج خودناشری در ایران، کشورمان پدیدآورندگان زمانی به خودناشری، رشد سریع فناوری اطلاعات، شبکه‌های اطلاع‌رسانی، عوامل موثر رشد خودناشری، نرم‌افزارهای، اقتصادی، توزیع نامناسب آثار پدیدآورندگان، امکان عرضه و فروش کتاب، آثار، خودناشری ره‌آورد تحول، انتشار آثار ناشران، ناشران و پدیدآورندگان، حمایت

خلاصه ماشینی: "مشکلاتی چون نبود زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی کارآمد،انحصار توزیع در دست تعدادی مرکز پخش و چرخه ناکارآمد توزیع کتاب در ایران باعث شده است، خودناشری نه تنها فرصتی برای نشر محسوب نشود بلکه باعث شده بسیاری‌ از خودناشران پس از انتشار،توانایی عرضه مناسب آثارشان را نداشته باشند. پدیده خودناشری در صورت رفع موانع مذکور می‌تواند،فرصت بسیار مغتنمی‌ برای فرهنگ مکتوب کشور باشد،چرا که امکان نشر آثاری را فراهم می‌کند که‌ با وجود ارزشمند بودن آنها،به علت عدم استقبال از سوی ناشران و به دلیل اینکه‌ اولین اثر پدیدآورنده محسوب می‌شود،از انتشار باز می‌مانند؛و امکان حضور در بازار را پیدا نمی‌کنند؛پس با وجود ارزشمندی خودناشری و فرصتی که برای بسیاری‌ از نو قلمان ایجاد می‌کند،قبل از رفع موانع پیش روی خودناشری،به نظر می‌رسد که حمایت از آن نه تنها کمکی به نشر کشور نخواهد کرد بلکه سیلی محکمی بر صورت رنگ پریده نشر کشور خواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.