Skip to main content
فهرست مقالات

نشست فروش کتاب از طریق اینترنت: موانع و راهکارها

مصاحبه شونده:

خلاصه ماشینی:

"متاسفانه‌ ناشران ما وقتی که دربارهء کمبود تیراژ کتاب صحبت می‌کنند،به‌ کم‌کاری و ناآشنایی خودشان در زمینه اطلاع‌رسانی و تکنولوژی نوین (به تصویر صفحه مراجعه شود) قدیمی: ما ناچاریم با شرکت‌های پخش‌کننده و یا حتی با کتابفروشی‌های بزرگ ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم‌ کتاب‌ها را با تخفیف از آنها بگیریم،و این همه حاشیه‌ سود را از یک فروشگاه اینترنتی پایین می‌آورد. بنا بر این با توجه به اینکه خانهء کتاب برای استخراج کتاب‌شناسی کتاب‌های منتشر شده‌ در سال هزینه می‌کند،بهتر است ارتباط فنی با سایت‌های دیگر داشته باشد و تا یک فروشگاه اینترنتی برا بهینه کردن اطلاعات‌ کتاب‌ها مجبور نباشد که به دنبال ناشران برود و کتاب‌های آنها را خریداری کند. این قدر ظرفیت‌ وجود ندارد که اگر صد فروشگاه اینترنتی کتاب بخواهد کار کند،مسئله قدیمی: روزانه ممکن است 100 کتاب منتشر شود و اگر بخواهیم چکیده‌نویسی و اطلاعات‌ کتاب‌شناختی این کتاب‌ها را وارد سایت کنیم، زمان زیادی را از دست می‌دهیم. تعدادی از ناشران دوست دارند به طور مستقیم اثرات خود را توزیع‌ کنند،تعدادی از کتابفروشان بدون ارتباط با آنها می‌خواهند اثر آنها را بفروشند،و همه اینها باعث شده که روند این حرکت معلوم نباشد و ما نمی‌دانیم که از دولت چه می‌خواهیم و نقش دولت در این مسئله‌ چیست؟یعنی اگر یک تشکل و حرکت متمرکز نباشد،نمی‌توان از دولت یا از وزارت پست خواست که مشکل را حل کند،چون نوع‌ همکاری مشخص نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.