چکیده:
سيستم بانکداري جامع يک راه حل اساسي براي تمرکز فعاليتهاي هسته اصلي کسب و کار باانک ي اسا کاه ا يا ک
طرف امکان ارتباط با ساير سيستم هاي سا ماني را فراهم مي آورد و ا طرفي ديگر ا طريق درگاه هاي مختلف به ارايه
خدمات مي پردا د. در اين مقاله علاوه بر تشريح ابعاد مختلف سيستم بانکداري جامع به موانع استقرار اين سيساتم در
بانک سپه پرداخته شده اس . بر اساس مدل استفاده شده در اين تحقيق عوامل موثر در استقرار سيستم به چهار گاروه
عمده مالي، تکنولوژيکي، اجتماعي/ فرهنگي و مديريتي دسته بندي شده اند. براي سنجش فرضيه هاي تحقيق ا جامعه
آماري 051 نفري مديران ارشد، مديران مياني، کارشناسان کسب وکار و فان آوري اطلاعاات دسا انادرکار اساتقرار
سامانه بانکداري جامع بانک، نمونه 01 نفري استخراج شده و داده ها بر اساس پرسش نامه اي با 60 سوال جماع آور ي
شد. با توجه به تو يع نرمال داده ها و متغيير ها که ا روش آ مون کالموگروف-اسميرنف به دس آمد جه سانجش
استفاده شد و باا اساتفاده ا آ ماون فر يا دمن همبساتگ ي با ين T فرضيات تحقيق ا روش پارامتريک آ مون تک نمونه
متغيير ها و همچنين رتبه بندي شاخص هاي موثر بدس آمد. بر اساس نتايج تجزيه تحليا ل هاا تاا ثير عوامال ماد يريتي
وتکنولوژيکي در استقرار سيستم بانکداري جامع در بانک سپه تاييد شد. موانعي چون جابجايي و تغيير مداوم ماد يران
ارشد و پروژه، وجود مراکز چند گانه تصميم گيري و معضلات انتقال سيستم ها وداده ها ا وضعي موجود به سيساتم
بانکداري جامع به عناوان چاالش هااي بازر اساتقرار س يساتم بانکادار ي جاامع شناساا يي شاد ولا ي تاا ثير عوامال
اجتماعي/فرهنگي و مالي در استقرار سيستم جامع بانکداري در بانک سپه مورد تاييد واقع نگرديد.