Skip to main content
فهرست مقالات

دیدگاه های مدیران و دبیران نمونه ورزش در مورد روزآمد کردن برنامه درسی کارشناسی تربیت بدنی

نویسنده: ؛ ؛ ؛

پاییز 1384 - شماره 8 علمی-پژوهشی (16 صفحه - از 65 تا 80)

کلیدواژه ها : روزآمد کردن ،برنامهء درسی ،دورهء کارشناسی ،تربیت بدنی ،علوم‌ ورزشی

کلید واژه های ماشینی : دورهء کارشناسی تربیت‌بدنی ،دورهء کارشناسی ،تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ،دیدگاه‌های مدیران و دبیران ،درسی کارشناسی تربیت‌بدنی ،کارشناسی تربیت‌بدنی ،برنامهء درسی ،درسی دورهء کارشناسی ،دیدگاه‌های دبیران با مدیران ،کارشناسی تربیت‌بدنی و علوم ،فارغ‌التحصیلان دورهء کارشناسی ،ورزش مدارس ،علوم ورزشی ،برنامه‌های آموزشی ،Physical Education ،دروس عملی ،دیدگاه‌های مدیران ،برنامه‌های درسی ،نیازهای جامعه ،برنامهء پیشنهادی ،ضریب تأکید ،برنامهء پیشنهادی جدید ،برنامهء جدید ،درسی دورهء ،تأکید ،معلمان ورزش ،نیازهای جدید جامعه ،کاربردی ،دیدگاه کارشناسان و دبیران ،برنامه‌ریزی درسی

هدف:یافتن راهبردها و راهکارهای مربوط به روزآمد کردن برنامهء درسی دورهء کارشناسی‌ تربیت بدنی و علوم ورزشی از دیدگاه کارشناسان و دبیران نمونهء تربیت بدنی و ورزش مدارس. روش:پژوهش حاضر از نوع کیفی بوده و از طریق مصاحبهء نیمه سازمان‌یافته اجرا شده است. جامعهء آماری پژوهش شامل مدیران تربیت بدنی(50 نفر)و دبیران ورزش مدارس(150 نفر) شهرستان اصفهان بود که بالغ بر 200 نفر می‌شدند.از هر گروه 15 نفر و در مجموع 30 نفر که به‌ نمونه بودن شهرت داشتند،به‌طور هدفدار به عنوان نمونهء آماری انتخاب شدند.در این‌ مقاله،دیدگاه‌ها در چهار زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد:ارزشیابی فارغ التحصیلان دورهء کارشناسی،تأثیر برنامهء جدید در تربیت بدنی دانشجویان و رفع نیازها،ارزشیابی درس‌های عملی‌ و نظری برنامهء درسی فعلی،و ارزشیابی برنامهء پیشنهادی. یافته‌ها:مدیران و معلمان ورزش به اتفاق به عدم روزآمدی و بی‌تناسبی برنامهء موجود با نیازهای جامعه معتقد بودند.همچنین آن‌ها خواهان تغییر برنامهء درسی کنونی و ایجاد گروه‌ها و گرایش‌های جدید تخصصی متناسب با نیازهای جدید جامعه و بازار کار بودند. مقایسهء دیدگاه‌های دبیران با مدیران ورزش مدارس نشان داد که دبیران دیدگاهی‌ عمل‌گراتر داشته و مشکلات عملیاتی برنامه را به خوبی شناسایی نموده‌اند.مدیران نیز با توجه به شناخت خود از کلیت برنامه‌های آموزشی،به عدم جامعیت برنامه و انطباق آن با نیازهای جامعه نظر داشتند. نتیجه‌گیری:جمع‌بندی این دو دیدگاه می‌تواند برای دست‌اندرکاران برنامه‌ریزی درسی دورهء کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی مفید واقع شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.