Skip to main content
فهرست مقالات

روابط عمومی و رسانه ها

سخنران:

خلاصه ماشینی:

"طبیعی است که ما در بحث ارتباطات سیاسی به‌طور عمده با وسایل و ابزار ارتباطی دسته دوم سروکار داریم و این ابزار از بیشترین تأثیرگذاری بر افکار عمومی و بیشترین کارایی در ایجاد ارتباط بین نظام سیاسی و مردم جامعه برخوردار هستند. با اینکه در این وسایل پیام تأثیر فوری و سریع دارد معایبی نیز وجود دارد از قبیل سرعت کلام گوینده،اعلام پیام و عدم فرصت کافی برای درک گفته‌ها و یا صحنه‌ها از سوی مخاطب،البته برای رفع این نقیصه راههایی چون تکرار پیام با رعایت ظرافت وجود دارد که چون بحث اصلی ما کندوکاو پیرامون وسایل ارتباطی نیست به همین بسنده می‌کنیم و تنها متذکر می‌شویم که رسانه‌های یاد شده به دلیل ویژگی‌های خود هر کدام توانسته‌اند به‌عنوان رسانه‌ای مؤثر پایدار بمانند. سیاستمداران به توانایی و نقش جدی وسایل ارتباطی عمده یعنی رادیو و تلویزیون،روزنامه و سینما در برآوردن نیازهای اطلاعاتی مردم،چهره‌سازی و بزرگ‌نمایی مسایل و نیز آماده ساختن و جهت دادن به افکار عمومی واقفند، به همین دلیل در جهان امروز اولین مقصد سیاستمداران دسترسی به این ابزار به ویژه رادیو و تلویزیون است. در حال حاضر در دنیا بیش از یک میلیارد گیرنده رادیویی وجود دارد یعنی تقریبا برای هر چهار نفر یک گیرنده رادیویی اختصاص دارد که این میزان بسیار قابل توجه است و با در نظرگرفتن این نکته که در اکثر موارد چندین نفر از یک رادیو استفاده می‌کنند می‌توان گفت اکثریت قابل ملاحظه‌ای از جمعیت جهان تحت پوشش امواج رادیویی قرار دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.