چکیده:
با توجه به محیط در حال تغییر و شرایط رقابتی در سیستم بانکی ایران، هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر چابکی سازمانی در شعب بانک کشاورزی تهران است. این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است که در آن یک پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. روایی و پایایی پرسشنامه مورد ارزیابی و تایید قرار گرفت. به منظور تعیین پایایی از آلفای کرونباخ محاسبه شد (0,9085)نظرات دانشگاهیان و خبرگان برای تعیین اعتبار پرسیده شد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شاغل در شعبه های
مختلف بانک کشاورزی در تهران است. برای انتخاب 200نفر از کارکنان به طور تصادفی از فرمول حجم نمونه کوکران استفاده شد. سپس آنها را مورد بررسی قرار دادیم. برای تجزیه و تحلیل یافته ها درSPSS،از ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و آزمونTاستفاده شد.یافته ها و نتایج:به طور کلی،نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل یافته های نشان می دهد که عوامل موثر بر چابکی از بانک کشاورزی در تهران به شرح زیر است: آمادگی برای تغییرات سازمانی، سبک رهبری و نگرش در بانک، فرهنگ و ارزش های حاکم بر این بانک، خدمات به مشتریان، بانکداری الکترونیکی و مدیریت عملکرد در بانک. در نهایت،یک آزمونTبرای مقایسه سطح چابکی سازمانی در شعبه های مختلف بانک کشاورزی در تهران به کارگرفته شد.با توجه به میانگین به دست آمده از آزمونTو با توجه به چابکی و بهره وری، اولویت بندی شعب بدین ترتیب می باشد: شعبه توحید، شعبه شهرک غرب، شعبه بورس کالا، شعبه 09 تیر، شعبه بلوار کشاورز، شعبه ولیعصر، شعبه مرکزی، شعبه شیر پاستوریزه و شعبه شهرآرا.
خلاصه ماشینی:
ايران ) چکيده با توجه به محيط در حال تغيير و شرايط رقابتي در سيستم بانکي ايران ، هدف از اين پژوهش بررسي عوامل موثر بر چابکي سازماني در شعب بانک کشاورزي تهران است .
يافته ها و نتايج : به طور کلي، نتايج حاصل از تجزيه و تحليل يافته هاي نشان مي دهد که عوامل موثر بر چابکي از بانک کشاورزي در تهران به شرح زير است : آمادگي براي تغييرات سازماني، سبک رهبري و نگرش در بانک ، فرهنگ و ارزش هاي حاکم بر اين بانک ، خدمات به مشتريان ، بانکداري الکترونيکي و مديريت عملکرد در بانک .
واژه هاي کليدي: چابکي سازماني، آمادگي براي تغيير سازماني، رهبري، فرهنگ و ارزش هاي حاکم بر بانک ، خدمات مشتريان ، بانکداري الکترونيکي، مديريت عملکرد مقدمه امروزه سازمان ها توليدي و خدماتي در يک محيط مهم ترين مشخصه را که تغيير است به کار گيرند.
000 کميت 200 200 تجزيه و تحليل پيرسون بررسي تاثير فرهنگ و ارزش هاي حاکم بر بانک بر چابکي سازماني مورد استفاده قرار گرفت .
378 0,176 0,180 2,378 با توجه به جدول بالا، ضريب تعيين نشان مي دهد که ١٨ درصد از تغييرات در چابکي سازماني حاصل از فرهنگ و ارزش هاي حاکم بر بانک است .
به عبارت ديگر، عوامل موثر بر در چابکي بانک کشاورزي در تهران به شرح زير است : سطح آمادگي براي تغييرات سازماني، سبک رهبري و نگرش در بانک ، فرهنگ و ارزش هاي حاکم بر اين بانک ، خدمات به مشتريان ، بانکداري الکترونيکي و عملکرد مديريت در بانک .