Skip to main content
فهرست مقالات

دورنمای آینده روابط عمومی در دو رسانه فراگیر (1)/ نخستین همایش آموزشی مدیران روابط عمومی صدا و سیما

(5 صفحه - از 38 تا 42)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات، روابط‌عمومی، صداوسیما، اطلاعات، سازمان، آینده روابط‌عمومی، تکنولوژی، به‌صفحه تصویرمراجعه، روابط عمومی، همایش آموزشی مدیران روابط‌عمومی

خلاصه ماشینی: "من متأسفم که‌ گاهی در بین نظریه‌پردازان داخلی،وقتی‌ که بحث ارتباط جمعی و نظریه ارتباطات‌ جهان‌شمول مطرح می‌شود،نظریاتی‌ ارائه می‌شود که انگار حادثه‌ای رخ داده‌ و ما باید همه هویت خودمان را در گرو آن بدهیم!این طور نیست،این از آن‌ چیزهایی است که در زمان صدر مشروطیت در بحث تفکرات جدید در عرصه مسائل سیاسی مطرح شد؛" تعدادی مثل تقی زاده،میرزا ملکم خان و آخوند زاده،آمدند و گفتند:دنیای جدید، دنیای خاصی است و شما با این فکرهای‌ سنتی نمی‌توانید نظریه‌ای برای اداره‌ جامعه داشته باشید. " آقای زورق در بخش دیگری از سخنان‌ خود ضمن اشاره به این نکته که هر سیستمی نقاطی دارد که به آن نقاط (به (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) تماس می‌گویند،گفت‌"کارشناسان‌ کارگزاران روابط عمومی باید تلاش‌ کنند،تماس سیستمی را که به آن تعلق‌ دارند با همه افراد حقیقی و حقوقی که در محیط نزدیک به این سیستم قرار دارند هر چه آسان‌تر،راحت‌تر و لطیف‌تر ارتباط برقرار کنند. آقای زورق در پایان با انتقاد به نحوه‌ انتخاب کارمندان روابط عمومی گفت: "اگر می‌خواهیم یک روابط عمومی خوب‌ داشته باشیم،نباید افراد را براساس‌ قانون تصادف انتخاب کنیم،ممکن است‌ فردی که انتخاب می‌شود درون‌گرا باشد، آدمی باشد که از ارتباط برقرار کردن با مردم رنج می‌برد،ممکن است این فرد هزار مسأله داشته باشد،باید تحلیل‌ روانشناسانه از شخص داشته باشیم، باید به آن‌ها آموزش بدهیم نه تنها نسبت‌ به کارشان بلکه نسبت به آنچه که در سازمان اتفاق می‌افتد آگاهی داشته‌ باشند،باید بتوانند ارتباطات بین سازمان‌ و بیرون را تسهیل کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.