چکیده:
امروزه در دنیای کسب و کار مدیران تشخیص می دهند که مشتریان هسته یک بازاریابی هستند و اینکه موفقیت یک شرکت وابسته به پیش بردن ارتباط موثر با آنهاست.مدیریت ارتباط با مشتری فلسفه ی تجاری و قدیمی است که با گسترش و پیشرفت فناوری اطلاعات دوباره متولد شده است درنهایت میتوان نتیجه گرفت که CRM به عنوان یک سیستم اطلاعاتی در سازمان ها با ترکیب کردن فناوری اطلاعات بازاریابی و خدمات به راحتی قادر است نیازهای اطلاعاتی و ارتباطی سازمان را پوشش دهد.هدف از این پژوهش بررسی نقش فناوری اطلاعات در توسعه مدیریت ارتباط با مشتری می باشد.و در پژوهش حاضر به تبین مفاهیم فناوری اطلاعات، مدیریت ارتباط با مشتری و پیشینه تحقیقات انجام شده در این راستا پرداخته شده است.و همچنین روش مورد استفاده در این تحقیق، توصیفی با مطالعات کتابخانهای می باشد.
خلاصه ماشینی:
نتایج نشان داد که مدیران ارشد در این شرکتها از استراتژیک مشتری گرایی حمایت می کنند اما بسته های نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتری را برای ایجاد روابط قوی با مشتریان ضروری نمی دانند.
شهرکی علیرضا و دیگران (1388) تحقیقی تحت عنوان بررسی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در نظام بانکی ایران انجام دادندکه نتیجه آن به شرح ذیل است: نقش مدیریت ارتباط با مشتری در بانک های ایران و نقاط ضعف ، قوت ، اهداف و همچنین اثرات اجرایی نمودن آن و نقش محوری مشتری به عنوان رکن اساسی و حیاتی برای سرپا نگاه داشتن بانک مورد مطالعه و بررسی قرار داده است و به این نتیجه رسیده است بانکداری امروز شیوههای نو، بازاریابی و مشتریمداری موثر، ارائه تکنولوژیهای نو، سرویسدهی و خدمات موردنظر مشتری را میطلبد که هر بانکی در این امور موفقتر عمل کند در بازار رقابتی موجب جذب منابع بالا و ماندگاری منابع و در نتیجه دوام و بقای دائمی آن بانک با بهرهوری بالا خواهد شد.
پرمالا و دیگران (2003) تحقیقی تحت عنوان آیا تمرکز قومی چگونگی پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری بانک ها را تغییر می دهد این مقاله نشان می دهد که با توجه به اندازه سرعت در حال رشد و ارزش گسترده قومی، بانک ها برای پیاده سازی باید ارزش های قومی را در نظر بگیرند.
مدیریت ارتباط با مشتری از نظر پاین و دیگران یعنی ایجاد و حفظ روابط شخصی شده با مشتریانسود آور از طریق استفاده مناسب از فناوری- های اطلاعات و ارتباطات (Payne & Frow ,2005).
com Customer relationship in the new era of internet marketing .