Skip to main content
فهرست مقالات

پاسخگو بودن یعنی حق را از آن مردم دانستن

گزارشگر:

(4 صفحه - از 13 تا 16)

خلاصه ماشینی:

"دکتر ستاری‌فر الزامات تاریخی‌ شکل‌گیری روابط عمومی را در پنج‌ عصر خرد و روشنگری،شکل‌گیری‌ دولت مدنی،شکل‌گیری جامعه‌ سرمایه‌داری و اقتدار آن، شکل‌گیری شرکتهای بزرگ در سطح ملی و فراملی و شکل‌گیری‌ گسترده مفاهیم ارتقای کیفیت، پاسخگو بودن و مشتری گرایی‌ دسته بندی کرد و گفت:آغاز تحولات به آغاز رنسانس در سال‌ 1453 میلادی بر می‌گردد. رییس هیأت مدیره سازمان‌ تأمین اجتماعی با بیان این که‌ اختراع ماشین بخار در سال 1760 میلادی سرفصل انقلاب صنعتی‌ است،تولید بازوی مکانیکی و ماشینی و سپس پیدایش انسان‌ مکانیکی را از دستاوردهای این‌ دوره عنوان کرد و گفت:بازوی‌ مکانیکی در همان ابتدا ده برابر یک‌ انسان کار می‌کرد. وی از خارج شدن ابزار تولید از شکل ساده و سمت‌گیری به طرف‌ پیچیدگی،گسترش بازار،گسترش‌ پول،در هم شکسته شدن اقتصاد معیشتی،گسترش تقسیم کار، شکل‌گیری انباشت سرمایه،تبدیل‌ واحدهای تولیدی کارگاهی به نظام‌ کارخانه‌ای،تولید انبوه،تولید پیچیده،شکل‌گیری انحصارات و شکل‌گیری اقتصاد پویا به عنوان‌ تحولات اقتصادی عصر شکل‌گیری‌ جامعه سرمایه‌داری و اقتدار آن نام‌ برد و افزود:انگلیس اولین کشوری‌ است که توانست در سال 1787 میلادی اقتصاد ملی خود را شکل‌ بدهد. دکتر ستاری‌فر با بیان این که‌ سازمانی بزرگ زندگی می‌کند که بزرگ‌ فکر کند،روابط عمومی را یکی از ابزارهای‌ مهم بزرگ فکر کردن یک سازمان‌ دانست و گفت:بزرگی یک سازمان در رضایت مخاطبان آن است و رضایت‌ مخاطبان در رفع نیازهای آنان است. وی افزود:در این فرآیند روابط عمومی واسطه بین سازمان(عرضه) با مشتریان و مخاطبان(تقاضا)قرار دارد که باید با نقش واسطه‌گری خود امور را روانتر و تخصصی‌تر کند و موجبات کاهش هزینه‌ها،بسط و گسترش بازار و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.