چکیده:
رسیدن به اهداف سازمان در گروی توانایی نیروی انسانی در انجام امور محوله است . نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین عوامل در پیشبرد اهداف و ارتقای بهره وری سازمانها محسوب میشود. بنابراین بهبود عملکرد و بهسازی نیروی انسانی نیاز انکارناپذیری برای سازمانها است و مدیریت عملکرد ابزاری برای دستیابی به این هدف است . هدف از انجام تحقیق حاضر، بررسی ارزیابی عملکرد کارکنان بانک کارآفرین می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان بانک کارآفرین در شهر کرج به تعداد ٥٠ نفر می باشد. که به علت کوچک بودن جامعه آماری کل جامعه به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بود که پایایی آن توسط الفای کرونباخ تایید گشت . برای تجزیه و تحلیل آماری یافته ها، از نرم افزار اموس استفاده شده است . بر اساس نتایج به دست آمده عملکرد کارکنان بانک کارآفرین بر اساس هفت بعد مدل عملکرد اچیو در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
خلاصه ماشینی:
انسان بـه دلیل گستردگی حیطه های شناختی و استفاده از ابزارهای مختلفی نظیر احساس ، مشاهده ، ادراک، تجربه و قدرت تعقل و تفکـر در موضوعات مختلف ، بویژه در ارزیابی و تفسیر رفتار و عملکرد کارکنان حساس بوده و مجموعه این عوامل کاردستیابی مدیران به عملکرد سازمانی مؤثر را تحت الشعاع قرار داده است (استردویک ١ ،٢٠٠٥).
(هانگ و همکاران ، ٢٠٠٥) نتایج این تحقیقات از این جهت ارزشمند است که می توان وضعیت فعلی سازمان ها را درک نموده و همچنین چالش های آینده اندازه گیری عملکرد را از آن طریق مورد بررسی قرار داد.
به همین منظور پرسشنامه ای با عنوان تأثیر ارزیابی عملکرد بر بهره وری نیروی انسانی با روش نمونه گیری تصادفی 173 ساده در بین کارکنان بانک پخش گردید و با استفاده از آمار توصیفی ( نمودار، درصد، میانگین ، انحراف معیار وآمار استنباطی ( ضریب همبستگی ) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و برای تایید مدل از مدل معادلات ساختاری و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Amos١٨ و SPSS١٨ استفاده شد.
در نهایت ، نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین ارتباطات اثربخش و عملکرد سازمانی در جامعه مورد مطالعه رابطه معناداری وجود دارد یعقوبی و همکاران در سال ١٣٨٨ به بررسی عوامل موثر بر عملکرد کارکنان از دیدگاه مدیران بیمارستان های آموزشی شهر اصفهان صورت توصیفی -تحلیلی ومقطعی پرداختند.
174 بازخور ارزیابی عملکرد ارزیابی محیط شکل (١) مدل مفهومی تحقیق ( سیلورثون و هانگ ، ٢٠٠٥) ٢-٦- فرضیات تحقیق فرضیه اصلی عملکرد کارکنان بانک کارآفرین در وضعیت مطلوبی قرار دارد.