Skip to main content
فهرست مقالات

نگرشی بر خصوصی سازی روابط عمومی: دومین همایش بررسی مسائل روابط عمومی ایران

نویسنده:

(9 صفحه - از 21 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : روابط‌عمومی، خصوصی‌سازی روابط‌عمومی، همایش بررسی مسائل روابط‌عمومی ایران، روابط عمومی، حرفه‌ای، مشاوره‌ای، سازمان، مؤسسات تبلیغاتی به مشاوره روابط‌عمومی، تعاونی، پیشنهاد خصوصی‌سازی روابط عمومی‌های دولتی

خلاصه ماشینی:

"شمای کلی ارتباطات سازمان با جوامع گوناگون‌ شایان ذکر است که در حال حاضر دفاتر روابط عمومی،بعضا در بخش‌های‌ مختلف دولتی،خصوصی و تعاونی، به نحو غیر کار آمد فعالیت می‌کنند و هنوز نتوانسته‌اند ویژگی‌های‌ ساختاری و نقش تأثیر گذار حوزهء خود را به طور واقعی شناسایی کرده و مورد مطالعه قرار دهند و با طراحی نظام‌ ارتباطی مناسب و برنامه‌ریزی صحیح‌ در کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت‌ در جهت‌گیری‌های اساسی سازمان‌ نقش آفرینی کنند(نمودار شماره 2). نمودار عوامل کلیدی در موفقیت روابط عمومی‌ گسترش کاربرد رسانه‌های الکترونیکی به عنوان‌ مهم‌ترین،سریع‌ترین و تأثیرگذارترین ابزار در اختیار این حرفه،توانسته است رابطهء موجود میان‌ متخصصان روابط عمومی،روزنامه‌نگاران و دست‌ اندرکاران صنعت چاپ و سایر حرفه‌های وابسته را تغییر دهد و نیازهای جدیدی در حوزهء روابط عمومی پدید آورد و نقش متخصصان این حرفه را ارتقا داده و به مرور هزینه‌های پرسنلی روابط عمومی را کاهش دهد طراحی شده و نداشتن برنامه و محدودیت در تخصیص و جذب بودجهء مورد نیاز: 2-وجود مقررات و روش‌های دست و پا گیر که باعث کند شدن‌ تصمیم‌گیری‌ها و از دست رفتن‌ فرصت‌ها می‌شود. این‌گونه مؤسسات می‌توانند برای ارائهء خدمات به دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی،خود را آماده کنند که طبعا با مقاومتی از سوی روابط عمومی‌ها مواجه نخواهند شد و توسعهء روابط عمومی در بخش خصوصی و تعاونی، نیروی اجتماعی مناسبی را ایجاد می‌کند که موجب تسریع تحقق این امر تشکل‌هایی که به صورت تعاونی در زمینهء فعالیت‌های روابط عمومی شکل می‌گیرند،می‌توانند با بهره‌گیری از تجربیات مفید و کوتاه مدت، تشکل‌های غیر دولتی تخصصی در ایران،مانند انجمن روابط عمومی ایران و یا دیگر انجمن‌هایی که‌ در حوزهء مطبوعات مرتبط با روابط عمومی کار خود را آغاز کرده‌اند،تجربهء ایجاد و توسعهء این‌گونه‌ تعاونی‌ها را بیازمایند (خصوصی‌سازی)در بخش دولتی هم‌ می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.