Skip to main content
فهرست مقالات

لابلای مطبوعات: تأملی راهبردی بر موضوعات اخلاقی در مدیریت روابط عمومی

نویسنده:

(6 صفحه - از 24 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : موضوعات اخلاقی در مدیریت روابط‌عمومی، روابط‌عمومی، مدیریت، سازمان، واحدهای روابط‌عمومی، کدهای اخلاقی در واحد روابط‌عمومی، حرفه، ایجاد اصول اخلاقی روابط‌عمومی، کدهای اخلاقی، کدهای اخلاقی در روابط‌عمومی

خلاصه ماشینی:

"در یک کلام می‌توان خاطرنشان ساخت در صورت نبودن کدهای اخلاقی در واحد روابط عمومی و مشخص نبودن زمینه‌های مربوط به‌ رفتار صحیح منصفانه و عادلانه به هیچ‌یک از فعالیتهای انجام شده توسط واحد روابطعمومی‌ نمی‌توان اعتماد نمود و وظیفه و رسالت اصلی‌ روابطعمومی که ایجاد پیوند و ارتباط با جامعه‌ است.. بعضی از کدهای اخلاقی‌ در روابطعمومی با توجه به مباحث مشروحه فوق می‌توان‌ خاطرنشان ساخت جامعه‌ای که یک جامعه‌ ارزشی است،لازم است در همه زمینه‌های کار و فعالیت خود از اصول اخلاقی و ارزشی بهره‌ فراوان گیرد،و چون واحد روابطعمومی‌ واحدی است که پیوسته در ارتباط تنگاتنگ و متقابل با جامعه می‌باشد این ضرورت بیشتر برای آن احساس می‌گردد. 1-عدم تمایل به پنهان‌کاری و سمبولیسم‌ جهت گمراه نمودن جامعه 2-ارائه نمودن اخبار و اطلاعات مورد نیاز افکار عمومی به صورت صحیح و درست 3-دقت در انجام وظایف محوله ارتباطی هم‌ در درون و هم بیرون سازمان 4-آماده ساختن اذهان عمومی در جهت ایجاد محیط مناسب برای رشد فضائل اخلاقی 5-تاکید بر عدالت و انصاف در اجرای تمامی‌ برنامه‌ها 6-تامین خواسته‌های مشروع مشتریان‌ روابطعمومی 7-تلاش جهت کاهش هزینه‌های‌ غیرضروری و یا معقول نمودن آنها 8-مسئول دانستن واحد روابطعمومی در برابر تمامی مردان و زنانی که در سازمان مشغول‌ کار و فعالیت هستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.