Skip to main content
فهرست مقالات

چه کسی مسئول هدایت و رهبری و مدیریت افکار عمومی است

نویسنده:

(3 صفحه - از 62 تا 64)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، افکار عمومی، خبر، کاربر، روابط‌عمومی، Cookie، مدیریت افکار عمومی، روزنامه، پایگاه شماره شناسائی کاربر، پایگاه اطلاعاتی

خلاصه ماشینی:

"برای بررسی علت پیدایش تیرگی‌ در جامعه فقط به وسیله شناخت‌ عقاید و گرایش‌های همگان‌ مشخص و میسر خواهد گردید و این مهمی است که نیاز به زمان دارد و جهت دستیابی به آن می‌بایست‌ پیشینه تاریخی آن را در بدو امر مورد علاقه بررسی قرار داد تا مشخص‌ شود که در گذشته افکار عمومی چه‌ مسیری را طی نموده و چگونه با ایجاد تحولات اجتمافی افکار عمومی شفاف‌تر شده است. بنابراین افکار عمومی حتی در جوامع ابتدایی‌ هم وجود داشته است ارسطو در کتاب سیاست‌ خود از عقیده عمومی صحبت می‌کند و عنوان می‌کند که مردم به هنگام جنگ و بروز حوادث قهری چگونه با هم تجمع می‌کنند و تبادلات ذهنی انجام می‌دهند. در چنین بستری است کهنیکلا ماکیا ولی پا به عرصه‌ وجود می‌گذارد او نخستین کسی است که در قرن‌ شانزدهم بار دیگر از محبت و پشتیبانی مردم سخن‌ می‌گویند و به شاهان توصیه می‌کند که برای اداره جامعه‌ باید محبت مردم را از پشت‌سر داشته‌باشند و در قرن‌ هفدهم این نهضت فرهنگی آثار خود را نمایان می‌سازد. اگر یک ناشر شماره شناسائی کاربر خود را از طریق Cookie بازخوانی نماید و آن‌ را در پایگاه داده جستجو کند و اگر مشخص شود که کاربر مورد نظر برای سومین بار به‌ پایگاه ناشر مراجعه نموده است آنگاه ممکن است برای این کاربر یک آگهی از تبلیغات‌ اتومبیل را ارسال نماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.