Skip to main content
فهرست مقالات

سرمقاله: سال 81 آینه ای فراروی سال 80

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : آینه‌ای فراروی سال، روابط‌عمومی، حرفه‌ای، کار حرفه‌ای روابط‌عمومی، هدف روابط‌عمومی کسب تفاهم، روابط‌عمومی کسب تفاهم و پشتیبانی، مخاطبان، تفاهم و پشتیبانی کسانی، سازمان، فعالین

خلاصه ماشینی: "مگر نه آن است که هدف روابط عمومی‌ کسب تفاهم و پشتیبانی کسانی است که‌ با سازمان سر و کار دارند؟ مگرنه آن است که این تفاهم و پشتیبانی‌ از طریق ایجاد احساس مشترک میان فرد و سازمان از سویی و مخاطبان سازمان از سویی دیگر ایجاد می‌شود. مگرنه آن است که کار حرفه‌ای روابط عمومی،ایجاد ارتباطی تعاملی و دوسویه، مشارکتی و پیچیده،تعریف شده است؟ دفاع از مواضع و کارکردها اقناع و ترغیب مخاطب و تاثیر در افکار عمومی‌ اگر هم به منظور ایجاد حسن اشتراک‌ صورت گیرد،در راستای هدف روابط عمومی خواهد بود و اگر جز این باشد نتیجه مطلوب ارتباطی به بار نخواهد آورد. بهترین شاخص برای این ارزیابی تعریفی‌ است که انجمن بین‌المللی ارتباطات ارائه‌ کرده است: «روابط عمومی،فعالیتی‌ است ممتد،مداوم و طرح‌ ریزی شده که از طریق آن، افراد و سازمان‌ها می‌کوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سر و کار دارند به‌ دست آورند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.