Skip to main content
فهرست مقالات

افکار عمومی و وسایل ارتباطات جمعی (2)

نویسنده:

(5 صفحه - از 36 تا 40)

کلید واژه های ماشینی : افکار عمومی ،شکل‌گیری افکار عمومی ،اجتماعی ،تبلیغات ،پیامهای ،سیاسی ،ایدئولوژی ،انسان ،شکل‌گیری افکار عمومی عوامل ،شکل‌گیری افکار سیاسی و عمومی ،ارتباط ،مردم ،تبلیغات گران ،رسانه‌های همگانی ،افکار عمومی و وسایل ،فرهنگی ،افکار عمومی عوامل زیستی ،رسانه‌های جمعی ،وسایل ارتباطات جمعی ،آمریکا ،ارزشهای ،اثر ،آثار پیامهای رسانه‌های جمعی ،عوامل ،اثرات عوامل فرهنگی بر افکار ،تحلیل رسانه‌های همگانی ،مسائل ،علم ارتباطات ،تحلیل محتوای پیامهای رسانه‌های جمعی ،تبلیغات گران و اغواگران

خلاصه ماشینی:

"افکار عمومی‌ و وسایل‌ جمعی‌ ارتباطات بخش دوم دکتر محمد دادگران اثرات نظام ارتباطی نوین اولین اثر نظام ارتباطی نوین این است که رسانه‌های‌ همگانی در امر برانگیختن علاقهء مردم نسبت به مسائل‌ اجتماعی و سیاسی نقش عمده‌ای دارند. چگونه؟به صورت موارد زیر این عوامل خود را نشان می‌دهند: الف-شرایط لازم برای شکل‌گیری افکار عمومی ب-هوش،عاطفه و خلق وخوی ج-نیازهای زیستی د-کیفیت زیستی به منزله نماد هویت الف-شرایط لازم برای شکل‌گیری افکار عمومی آنچه را که در این زمینه نمی‌توان انکار کرد این است که‌ در افکار عمومی و شکل گیری آن جسم آدمی دخالت دارد و این جسم ارثی است. آنچه را که انسانهای عادی غافلند،وجود چشم و گوش‌ است که در ارتباط دیداری و شنیداری می‌تواند نقشی‌ تعیین کننده داشته باشد و مجموعه این عوامل در شکل‌گیری‌ افکار عمومی مؤثر می‌شود. شکل‌گیری افکار عمومی افکار عمومی بر اثر حوادث و اتفاقاتی که در محیط پیرامونی رخ می‌دهد و از طریق رسانه‌های جمعی در جامعه‌ منتشر می‌شود با عوامل فرهنگی-اجتماعی و همچنین با عوامل زیستی،روانی و افزون بر آنها با نفوذ رهبران فکری و دخالت گروههای فشار ترکیب می‌گردد و افکار عمومی در جامعه شکل می‌گیرد. این امر به ویژه در جوامع توسعه یافته با انتخاب نمایندگان بروز می‌کند و افراد بعد از مشارکت در انتخابات باز هم‌ (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) به دلیل بی‌اطلاعی تصور می‌کنند که مسائل اجتماعی غامض و پیچیده بوده و نیاز به تخصص‌ دارند. آنها می‌گویند باید به مسائلی که در ضمیر ناخود آگاه انسان‌ وجود دارد و از طریق مکانیزمهای گوناگون نظیر توجیه‌ کردن،تسعید و تلطیف به این طریق بروز می‌کنند و در افکار عمومی پراکنده می‌شوند توجه کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.