Skip to main content
فهرست مقالات

اصول ارتباطات انسانی و روابط عمومی

نویسنده:

(12 صفحه - از 47 تا 58)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات، روابط‌عمومی، اصول ارتباطات انسانی، مطبوعات، ارتباطات انسانی و روابط‌عمومی، اطلاعات، خبر، شایعه، افکار عمومی، تیتر

خلاصه ماشینی: "هنگامی که خبرنگاری برای کسب خبر و تهیه گزارش با روابط عمومی مؤسسه‌ای تماس می‌گیرد،کاری مطابق با قانون‌ و عرف و خصلت حرفه‌ای خویش انجام داده است و نه عملی‌ ناصواب و غیر معمول و ناپسند و وظیفه روابط عمومی یاری‌ دادن و معاضدت با اوست رفتارهای سرد و غرورآمیز و در بستن و راه ندادن و معطل کردن موجب دلزدگی و یأس و بی رغبتی او را فراهم می‌کند و این نتیجه دقیقا نقض غرض‌ موجودیت روابط عمومی است و متقابلا وقتی که روابط عمومی فرضی یاد شده در مورد انعکاس و درج گزارشات و مصاحبه‌ها و خبرهای خود در مطبوعات بر می‌آید با واکنش‌ منفی آنها مواجه می‌شود،مطبوعات،گزارشات واصله را چاپ نمی‌کنند یا با طفره رفتن و بهانه جویی در انتشار آن تأخیر می‌نمایند و یا به صورت ناقص و در جای نامناسب نسبت‌ به درج آن اقدام می‌کنند. معهذا تأکید می‌شود که مسؤولان و کارکنان دفاتر روابط عمومی بنابر رسالت پیام رسانی خود و حتی بنابر رعایت مصالح و منافع خود می‌باید همواره با ارباب‌ جراید،مدیران،سر دبیران و مسؤولین و خبرنگاران آنها ارتباط دوستانه و صمیمانه داشته باشند،در مجالس و مجامع خود برحسب مورد از آنها دعوت نمایند و به ویژه باید با ایجاد فضای مناسب و خودمانی در محیط کار خویش این احساس را در خبرنگاران مطبوعات به وجود آورند که آنجا خانه آنهاست. البته اگر روزنامه‌ ارگان دولت باشد منعکس کننده افکار دولتی است تا مردم از طرف دیگر در ممالک و جوامعی که رسانه‌ها به طور دقیق، گروهها و قشرهای مختلف جامعه را در بر می‌گیرد،ما می‌توانیم با تکیه بر این رسانه‌ها آیینه‌ای از این رسانه‌ها در حد محدود برای افکار عمومی داشته باشیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.