Skip to main content
فهرست مقالات

روابط عمومی چیست؟

نویسنده:

مترجم:

(9 صفحه - از 22 تا 30)

کلید واژه های ماشینی : روابط‌عمومی ،اطلاعات ،ارتباطات ،مخاطبان ،آگهی ،سازمان ،بازاریابی ،الگوی اطلاعات عمومی ،مدیریت ،اقناع ،ارایه ،الگوی روابط‌عمومی دوسویه همسنگ ،تبلیغات ،مثال ،الگوی روابط‌عمومی دوسویه ناهمسنگ ،اطلاعات عمومی به اقناع مخاطبین ،نمی‌گوید روابط‌عمومی ،بازرگانی ،الگوی اطلاعات عمومی به اقناع ،فعالیتهای شاخص الگوی اطلاعات عمومی ،ارتباطات اقناعی ،کار روابط‌عمومی ،پیام ،روزنامه‌نگاران ،تعریف ،مردم ،کار ،کارگزاران روابط‌عمومی ،آموزش ،ارتباط

خلاصه ماشینی:

"در سال 1976،رکس هارلو Horlow با جمع‌آوری 472 تعریف از روابط عمومی به این نتیجه رسید که:روابط عمومی‌ کارکردی مدیریتی است که به ایجاد و حفظ راههای ارتباط، درک،پذیرش و همکاری متقابل بین سازمان و مخاطبان می‌ پردازد. یکی از مفاهیم‌ کلیدی روابط عمومی این ایده است که این گروهها یا مخاطبان ویژگیهای مختلفی دارند که نیازهای متفاوتی را برای‌ سازمان به دنبال دارد و فهم چنین تفاوتهایی برای کار روابط عمومی حیاتی است. IPR این مسایل را با ارایه تعریفی مشخص می‌کند: تجربه کار روابط عمومی،با شهرت سازمانها(یا با تولیدات،خدمات و افراد)سروکار دارد و هدف از آن‌ کسب شناخت و حمایت است به طور خلاصه می‌توان‌ گفت:رابط عمومی با شهرت و اعتبار سازمان سروکار دارد و شهرت از (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) آنچه شما می‌گویید و یا انجام می‌دهید و یا دیگران درباره شما می‌گویند،ناشی می‌شود. برای مثال آگهی مشارکتی‌ به این معنا است که سازمان،فضایی را در روزنامه،ماهنامه یا برنامه رادیو تلویزیونی برای‌ در این حیطه‌ روابط عمومی و بازاریابی می‌توانند در عین رقابت و همکاری، موفقیت گسترده‌ای را برای سازمان فراهم کنند به‌طوریکه بازاریابی‌ با تلاشهای خلاقانه خود سبب فروش بیشتر و روابط عمومی با پوشش‌ رسانه‌ای خویش باعث‌ افزایش اعتبار مردمی می‌ شود. در الگوی دوسویه همسنگ و روابط عمومی به‌ شکلی که انجمن روابط عمومی IPR آنها را تعریف کرده بود نیز هدف تفاهم مشترک است،گرونیگ و برخی نظریه‌پردازان‌ معتقدند که این مدل کاملا اخلاقی است زیرا به دنبال تغییرات‌ عادلانه و برابر است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.