Skip to main content
فهرست مقالات

روابط عمومی چیست؟

نویسنده:

مترجم:

(9 صفحه - از 22 تا 30)

کلید واژه های ماشینی : روابط‌عمومی، اطلاعات، ارتباطات، مخاطبان، آگهی، سازمان، بازاریابی، الگوی اطلاعات عمومی، مدیریت، اقناع

خلاصه ماشینی: "در سال 1976،رکس هارلو Horlow با جمع‌آوری 472 تعریف از روابط عمومی به این نتیجه رسید که:روابط عمومی‌ کارکردی مدیریتی است که به ایجاد و حفظ راههای ارتباط، درک،پذیرش و همکاری متقابل بین سازمان و مخاطبان می‌ پردازد. یکی از مفاهیم‌ کلیدی روابط عمومی این ایده است که این گروهها یا مخاطبان ویژگیهای مختلفی دارند که نیازهای متفاوتی را برای‌ سازمان به دنبال دارد و فهم چنین تفاوتهایی برای کار روابط عمومی حیاتی است. IPR این مسایل را با ارایه تعریفی مشخص می‌کند: تجربه کار روابط عمومی،با شهرت سازمانها(یا با تولیدات،خدمات و افراد)سروکار دارد و هدف از آن‌ کسب شناخت و حمایت است به طور خلاصه می‌توان‌ گفت:رابط عمومی با شهرت و اعتبار سازمان سروکار دارد و شهرت از (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) آنچه شما می‌گویید و یا انجام می‌دهید و یا دیگران درباره شما می‌گویند،ناشی می‌شود. برای مثال آگهی مشارکتی‌ به این معنا است که سازمان،فضایی را در روزنامه،ماهنامه یا برنامه رادیو تلویزیونی برای‌ در این حیطه‌ روابط عمومی و بازاریابی می‌توانند در عین رقابت و همکاری، موفقیت گسترده‌ای را برای سازمان فراهم کنند به‌طوریکه بازاریابی‌ با تلاشهای خلاقانه خود سبب فروش بیشتر و روابط عمومی با پوشش‌ رسانه‌ای خویش باعث‌ افزایش اعتبار مردمی می‌ شود. در الگوی دوسویه همسنگ و روابط عمومی به‌ شکلی که انجمن روابط عمومی IPR آنها را تعریف کرده بود نیز هدف تفاهم مشترک است،گرونیگ و برخی نظریه‌پردازان‌ معتقدند که این مدل کاملا اخلاقی است زیرا به دنبال تغییرات‌ عادلانه و برابر است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.