Skip to main content
فهرست مقالات

روابط عمومی هم راهنما و راهبرد و هم دنباله رو افکار عمومی

نویسنده:

(5 صفحه - از 13 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : روابط‌عمومی، دنباله‌رو افکار عمومی، افکار عمومی، طرز فکر به‌معنی واکنش، روابط‌عمومی هم راهنما، عقاید، فکر به‌معنی واکنش ذهنی، اجتماعی، سیاسی، احساس

خلاصه ماشینی: "3-حفظ و نگهداری تثبیت و تقویت افکار و عقاید مساعد و موافق تعریف عقیده عمومی-گروه اجتماع: یکی از دانشمندان فشار افکار عمومی را به فشار خون تشبیه کرده است که دیده نمی‌شود ولی فشار آن در هر سانتیمتر مربع احساس می‌شود و قابل اندازه‌گیری است. عقیده یا افکار عمومی عموم(پابلیک)اسم جمع است و معنی گروهی از مردم را می‌دهد که افراد در یک امر یا اموری اشتراک منفعت و علاقه دارند. رویه یا برداشت یا طرز فکر به معنی واکنش ذهی نسبت به یک امر است که درباره آن‌ امر اختلاف نظر وجود دارد. رویه یا برداشت یا طرز فکر به معنی واکنش ذهنی نسبت به‌ یک امر است که درباره آن امر اختلاف نظر وجود دارد. نتیجه‌ای که از تحقیق درباره نقش گروه‌ها بدست آمده: 1-عقاید و افکار و رویه رفتار شخصی،به طور یقین تحت نفوذ و تاثیر گروهی است‌ که شخص در آن گروه عضویت دارد و یا می‌خواهد عضویت داشته باشد. هر موسسه و سازمان تنها با عده معدودی از گروه‌ها سر و کار دارد و مثلا در دانشگاه هیات امنا هیات آموزشی و استادان- دانشجویان-اولیا-کارمندان-فارغ التحصیلان-کسانی که کمک مالی می‌کنند- وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری منظور از گروه‌ها در روابط عمومی گروه‌ها و جوامعی‌ هستند که موسسه با اعمال و اقدامات خود روی منافع و علایق مشترک آنها اثر می‌گذارد و یا آنها با اعمال و اقدامات و طرز فکر خود روی موسسه اثر می‌گذارند. 2-حوادث خارق العاده ممکن است افکار عمومی را به طور موقت دچار رویه‌های افراطی پی در پی کند و درچنین مورد افکار موقتی تشکیل می‌یابند و ثبات پیدا می‌کند که نتایج حوادث به خوبی و به روشنی قابل دید باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.