Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش مدل های ارتباطی

(8 صفحه - از 41 تا 48)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، پیام، مدل، ارتباط، فرستنده، تلویزیون، رادیو، فرستنده پیام، گیرنده پیام، بازخورد

خلاصه ماشینی:

"نیاز دارد(مانند رادیو-تلویزیون-تلکس-فاکس) 14:ارتباط غیر سازمانی:ارتباطی است که به امکانات فنی و بودجه و سازماندهی‌ و مقررات نیاز ندارد(مانند نامه و گفتو شنودهای حضوری) 15:ارتباط نمادین:ارتباطی است که طی آن پیام‌ها در قالب علایم و نشانه‌ها از طریق‌ حواس فرد دریافت می‌شود(مانند حالات چهره‌ی پیام‌دهنده-لحن و طنین صدا- حرکات و ژست)این عوامل بخشی از پیام هستند که پیام‌گیر آن را نشانه‌خوانی می‌کند و این حالات و حرکات می‌تواند در فرهنگ‌های مختلف معانی متفاوتی داشته باشد. به طور کلی این مدل جریانی را تشریح می‌کند که‌ در آن دستگاه فرستنده ارتباط روی اطلاعات به صورت سیگنال کد شده‌اند پس از عبور از کانال ارتباطی به وسیله دستگاه گیرنده ارتباط گرفته شده و به مقصد می‌رسند. کلمات موقعی که به صورت گفتار بیان‌ شوند اثرات متفاوتی دارند تا این که همان کلمات در یک روزنامه چاپ شوند همچنین‌ کانال ممکن است اثر مستقیم روی پیام و جریان ارتباطی داشته باشد. بازخورد Feed back بازخورد انواع پاسخ‌هایی را که گیرنده از خود نشان می‌دهد تشریح می‌کند این پاسخ‌ها ممکن است نشانه شکست یا موفقیت ارتباط باشد بازخورد ممکن است به صورت یک‌ عکس العمل آشکار و آنی ظاهر می‌شود یا این که با تاخیر به فرستنده پیام برسد فرستنده‌ پس از اطلاع از پاسخ و واکنش گیرنده(بازخورد)ممکن است تغییرات کمی و کیفی در پیام به وجود آورده و آن را اصلاح کند. به این ترتیب‌ اجزایی که برای مدل ارتباط مورد بررسی قرار خواهیم داد عبارتند از 1:منبع ارتباط 2:رمزگذار 3:پیام 4:کانال 5:رمزخوان 6:گیرنده ارتباط در قسمتی دیگر برلو کوشش در توجیه خواننده می‌کندکه چرا در مدل او پارازیت‌ جایی ندارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.