Skip to main content
فهرست مقالات

مرز بین روابط عمومی و تبلیغات

نویسنده:

(7 صفحه - از 7 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات ،روابط‌عمومی ،روابط‌عمومی و تبلیغات ،مخاطب ،ارتباطات ،مسوولیت ،سیاسی ،مبلغ ،پیام ،تبلیغات بازرگانی ،پروپاگاندا مخاطب اصلی تبلیغ ،سازمان ،ویژگی‌های روابط‌عمومی ،تعریف ،دوسویه ،روابط‌عمومی و تبلیغات رامین رسول‌اف ،تبلیغات سیاسی ،فعالیت‌های روابط‌عمومی ،مردم ،تعریف روابط‌عمومی ،ارتباط ،وجوه افتراق روابط‌عمومی با تبلیغات ،زمان ،روابط‌عمومی جریان دوسویه ،افکار عمومی ،مخاطب تبلیغات سیاسی ،روابط‌عمومی مسوولیت ،تبلیغات بازرگانی عبارت ،محصول ،ویژگی‌های روابط‌عمومی و تبلیغات

خلاصه ماشینی:

"که شامل دو نوع می‌باشد:یکی تبلیغات سیاسی که معادل آن در زبان انگلیسی‌ Propaganda است که کاربرد آن در فعالیت‌های سیاسی است و عمده هدف آن،القای پیام‌ به هر نحو ممکن به مخاطب و نفوذ در افکار عمومی است و دیگری تبلیغات بازرگانی که برای‌ آن اصطلاح Advertising به کار برده می‌شود،که در این تبلیغ که یکی از گسترده‌ترین انواع‌ تبلیغات است،جذب مشتری و فروش بیشتر کالاها و خدمات را به عنوان هدف نهایی دنبال‌ می‌کند. در روابط عمومی هدف انتفاعی فوری و مستقیم در میان نیست بلکه تمام توجه به نتایج و آثار آینده معطوف می‌باشد اما تبلیغ تجارتی مجموع تکنیک‌های انتفاعی است که از طرف‌ موسسات اختصاصی به منظور جلب و نگهداری و افزایش خریداران اعمال می‌شود. فرآیند سیاستگذاری‌ در روابط عمومی درازمدت است و یک شبه صورت نمی‌گیرد،چون روابط عمومی به‌ دنبال حفظ و تداوم ارتباط با مخاطبان است فرایند برنامه‌ها را درازمدت و طولانی در نظر می‌گیرد درضمن این‌که همدلی کار روابط عمومی است نیازمند زمان طولانی‌تری است‌ اما تبلیغات در کوتاه‌مدت به دنبال منافع است پس فرآیند سیاستگذاری آن نیز کوتاه‌مدت‌ است و برنامه‌های تبلیغاتی برای زمانی کوتاه برنامه‌ریزی می‌شود. 7-فرآیند تاثیرگذاری تبلیغات حیات بسیار کوتاهی دارد و درواقع مبلغ به دنبال تاثیرات کوتاه‌مدت است و تاثیراتی‌ فوری را پی‌گیری می‌کند اما روابط عمومی در ارتباطی دوسویه و طی زمان طولانی و با تعامل و پرسش و پاسخ هدف خود را دنبال می‌کند و تاثیرات بلندمدت را پی‌گیری می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.