Skip to main content
فهرست مقالات

دیدگاه: دیوارهای نامریی روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات

مصاحبه شونده:

(6 صفحه - از 20 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : روابط‌عمومی، تبلیغات، بازار، بازاریابی، مشتری، بازاریابی و تبلیغات، سازمان، دیوارهای نامریی روابط‌عمومی، هویت، کار روابط‌عمومی تبلیغ صرف

خلاصه ماشینی:

"اما زمانی که‌ یک سازمان می‌خواهد نسبت به بازار محصول خودآگاهی کامل‌ کسب کند،این امر مستلزم وجود یک شبکه اطلاع‌رسانی قوی است‌ تا قادر شود خود را با عکس العمل بازار تطبیق دهد. فعالیت بعدی در حلقه بازاریابی،روش‌ها و مکانیسمی است که‌ سازمان به کار می‌گیرد تا بتواند بازار را حفظ کند و یا حداقل درصد سهم خود را در بازار افزایش دهد از این عوامل تحت عنوان‌ روش‌ها و مکانسیم‌های بازاریابی یاد می‌شود. یعنی اگر در سازمانی بحث پایین بودن سرعت‌ عملیات مطرح می‌شود،روابط عمومی این بحث را به عنوان« برقراری ارتباط با مشتری»قلمداد کرده و به دنبال پیدا کردن راه‌ حلی است تا این سرعت افزایش پیدا کند. از سوی دیگر،کار روابط عمومی تبلیغ صرف‌ نیست اما ممکن است کار تبلیغات نیز انجام دهد. از سوی دیگر،کار روابط عمومی‌ تبلیغ صرف نیست اما ممکن است کار تبلیغات‌ نیز انجام دهد. پس باید نگرشی حرفه‌ای به روابط عمومی داشت و جایگاه آن را در سازمان‌ تعریف کرد روابط عمومی یکی از ابزارهای مهم مدیریت است‌ و متاسفانه در تمام زمینه‌ها به‌خصوص تبلیغات و بازاریابی همچنان ضعف‌های عدیده‌ای را در خود دارد. مطالعات میدانی یعنی سنجش بازار پس از حضور یک سازمان‌ ممکن است حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد ولی باید در مرحله باور و اعتماد عملی قرار گیرد بنابراین باید به سراغ تحقیق‌ و پژوهش رفت تا عکس العمل‌ها را دریافت کرد. پس از آن،در خود بازاریابی‌ بخشی است تحت عنوان روش‌های ابداعات و اختراعات برای آینده‌ (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) در صورت انجام صحیح این اقدامات،دریچه‌های بازار برای ما گشوده می‌شود و این چرخه همچنان ادامه می‌یابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.