Skip to main content
فهرست مقالات

روابط عمومی، تبلیغات و بازاریابی مرزها و اولویت ها

نویسنده:

(6 صفحه - از 30 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : روابط‌عمومی، تبلیغات، عمومی‌ها، بازار، بازاریابی، مدیران، تبلیغات و بازاریابی مرزها، وظایف بازاریابی روابط‌عمومی، برقراری ارتباط مناسب میان روابط‌عمومی، وظایف

خلاصه ماشینی: "علی رغم این واقعیت مسلم، کامیابی کامل یک شرکت به‌ویژه در جلب رضایت مشتریان با لقوه،صرفا از طریق بازاریابی‌ ممکن نیست،برای جبران این نقیصه،سازماندهی روابط عمومی مقتدر و توانمند در شرکت‌ یک ضرورت است تا بتواند از طریق روابط عمومی،سایر اهداف خود را از قبیل ایجاد زمینه‌ تفاهم بین شرکت و گروه‌های متفاوت موثر بر موفقیت و یا عدم موفقیت شرکت دنبال کند. وظایف بازاریابی روابط عمومی: به‌طور کلی جمع‌بندی مطالعه نظرات مختلف درباره وظایف«بازاریابی روابط عمومی»را می‌توان به شرح زیر فهرست کرد: -بهبود بخشیدن به وجهه و اعتبار سازمان؛ -جلوگیری از آسیب‌های تجاری؛ -قرار دادن شرکت در جایگاه مناسب تجاری؛ تحقیق در بازار و شناسایی بازارهای جدید؛ -بررسی میزان تاثیرگذاری ابزارهای تبلیغاتی؛ -مطلع ساختن بازار از وجود کالاها و خدمات؛ -شناسایی گروه‌های مخاطب کلیدی و افراد موثر در خرید؛ -برقراری ارتباط با رسانه‌ها و انجام تبلیغات رسانه‌ای؛ -ارزیابی موفقیت شرکت در بازار و تصویر واقعی آن در جامعه؛ با توجه به موارد مطرح شده می‌توان گفت که روابط عمومی و بازاریابی،علی رغم وجوه‌ اختلاف و تفاوت ابزارها و شیوه‌های عمل،دارای وجوه مشترک نیز هستند و بی‌تردید هر دو از وظایف مدیریتی شرکت‌ها بوده و در راستای تامین اهداف سازمان فعالیت می‌کنند و لازم است این دو فعالیت به گونه‌ای طراحی شوند که ضمن تکمیل هم،در تامین اهداف‌ شرکت مشارکت و تسریع به عمل آورند. تبلیغات و روابط عمومی: برای تبلیغات،تعریف متعددی ارایه شده که بررسی مقایسه‌ای آن‌ها ضرورت چندانی‌ ندارد،«تبلیغات،هر شکلی از معرفی یا ترویج غیرشخصی اندیشه‌ها،کالاهاو خدمات است‌ که با پرداخت پول و با حامی مالی مشخص از طریق رسانه‌های جمعی انجام می‌گیرد و در صدد تاثیرگذاری بر مخاطبان معین است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.