Skip to main content
فهرست مقالات

گفتگو/ آنجا که زبان از گفتن باز می ماند، تصویر آغاز می شود

مصاحبه شونده:

(6 صفحه - از 40 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، تبلیغات، مخاطب، تیزر، تلویزیون، تیزر تلویزیونی و آنونس سینمایی، فیلم مستند، پیام تبلیغاتی، سینمایی، پخش

خلاصه ماشینی: "در آنونسی که برای معرفی فیلم ساخته می‌شود سعی بر آن است که‌ ویژگی‌های مهم فیلم گنجانده شود تا مخاطب را به دیدن فیلم جذب کند. نمی‌خواهم بگویم برای آن محدودیت زمانی وجود دارد اما به همین دلیل هزینه پخش معمولا از پنج ثانیه شروع می‌شود تا حدود یک دقیقه. بعضی اوقات تیزر حالت گزارش مستند دارد،در این حالت معمولا برای سازمان‌های دولتی‌ ساخته می‌شود و به دلیل حمایت‌های مالی،طولانی‌تر خواهد بود. نکته بسیار مهم در مورد تبلیغات این است که مخاطبان در مقابل تبلیغ روزبه‌روز بیشتر مقاوم‌ می‌شوند. بنابراین طراحان پیام تبلیغاتی همواره باید به نسبت شعور عمومی بالاتر باشند و این برتری به رسانه خاصی مربوط نیست. (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) -اما خیلی از سوژه‌های تبلیغاتی که از رسانه‌های خارجی تقلید شده‌اند،کد گرفته‌اند!؟ معمولا کارهای تقلیدی را هم دگرگون می‌کنند و با فرهنگ بومی مطابقت می‌دهند. تقلید در زمینه تبلیغات در تمام دنیا وجود دارد اما تا آن اندازه هم آن‌قدرها شفاف و روشن نیست‌ که بگوییم این تبلیغ از فلان تبلیغ تقلید شده است. -اگر بخواهیم از فیلم کوتاه یا فیلم بلند برای تبلیغ استفاده کنیم چطور می‌توانیم بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذاریم. بعد از پخش هم باید اثر تبلیغ در جامعه‌ بازبینی شود تا نویسنده و طراح کمپین بتوانند برای برنامه‌های بعدی تصمیم‌گیری کند. یعنی‌ نمابه‌نما مشخص می‌شود که در تیزر تبلیغاتی از چه مواردی قرار است استفاده شود. روابط عمومی باید یک متخصص امر تبلیغات با به عنوان مشاور در کنار خود داشته باشد تا بتواند از دانش و تخصص او در جهت ارایه اهدافی که دارد استفاده کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.