Skip to main content
فهرست مقالات

گزارش: بررسی جایگاه روابط عمومی در ساختار سازمانی

گزارشگر:

(5 صفحه - از 29 تا 33)

خلاصه ماشینی:

"اکبر نعمت الهی مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت در خصوص‌ جایگاه این روابط عمومی در چارت می‌گوید:روابط عمومی وزارت نفت زیر نظر مستقیم وزیر بوده و از نظر تاثیر در بدنه از جایگاه خوبی برخوردار است و ارتباط مستقیمی با وزیر دارد و از تمامی امکانات و اختیارات الزم برای انجام کار بهره‌مند است. قائمی نسب،مدیر بخش هماهنگی واحدهای نمایندگی‌های روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در خصوص جایگاه روابط عمومی در این سازمان گفت:روابط عمومی‌ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز طی بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ از نظر چارت سازمانی زیر نظر مستقیم رییس سازمان است و با حکم ایشان منصوب می‌شود. مسعود اسلامی،مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص جایگاه روابط عمومی در سازمان ذیربط گفت:روابط عمومی سازمان‌ فرهنگ و ارتباطات اسلامی زیر نظر رییس سازمان است و مدیر روابط عمومی به‌ عنوان مشاور رییس سازمان بخش‌های مختلف را به رییس سازمان منتقل می‌کند و رییس سازمان نیز با نظرخواهی از روابط عمومی،تدابیر خود را به ما ابلاغ می‌کند و به این ترتیب‌ ارتباط دو سویه و مستقیمی بین معاون رییس سازمان و مدیر روابط عمومی وجود دارد. پایان سخن: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده شاهد آن هستیم که گذشت تقریبی یک دهه از مرور این‌ بخشنامه تمامی سازمان‌ها،موسسه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها در چارت سازمانی،آن را اجرا کردند ولی آنچه که باید در نظر داشت این که مساعدت در اصلاح ساختاری روابط عمومی یک‌ وظیفه همگانی است و تنها به حوزه معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت ارشاد و حتی‌ شورای عالی سیاستگذاری تبلیغات دولت محدود نمی‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.