Skip to main content
فهرست مقالات

استان یزد

نویسنده:

(4 صفحه - از 58 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : استان یزد، روابط‌عمومی، جشنواره روابط عمومی‌های برتر، جشنواره روابط عمومی‌های برتر استان، رسانه، روابط عمومی‌های بنیاد مستضعفان انقلاب، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، عمومی‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، مدیر کل روابط‌عمومی بنیاد مستضعفان، روابط عمومی‌های برتر استان یزد، خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، مدیر روابط عمومی سازمان ایرنا، خبر، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور، روابط عمومی، فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، سازمان، مدیر، هماهنگی روابط عمومی‌های استان یزد، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران پرداخت، امور فرهنگی بنیاد مستضعفان انقلاب، امور فرهنگی بنیاد مستضعفان کشور، اطلاع‌رسانی، شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان، خبر سازمان خبرگزاری حمهوری اسلامی، ایرنا، اسلامی، برگزاری جشنواره‌های روابط عمومی، روابط عمومی‌های برتر در سال، کل روابط‌عمومی و امور فرهنگی

خلاصه ماشینی: "رسانه و ابزارهای قدرت در روابط عمومی: اعمال قدرت بر رسانه از ظریف‌ترین و در عین حال مهمترین‌ فرایندهای کار در روابط عمومی است،رسانه و روابط عمومی‌ بر هم تاثیر می‌گذارند و تاثیر می‌پذیرند و بده بستان نوشته و نانوشته دارند و برای این کار از توانایی‌ها و ابزارهای خاص‌ خود بهره‌برداری می‌کنند،دنیای‌ پیچیده و دم به دم متمدن امروز یکسو رسانه‌ها را به واسطه‌ منافع اقتصادی به تامین خبر و رقابت در اطلاع‌رسانی به‌ سازمان‌ها نزدیک‌تر نموده و از سوی دیگر سازمان‌های دولتی‌ و غیر دولتی را برای توسعه فرایند تبلیغات و جلب افکار عمومی‌ به رسانه‌ها وابسته ساخته است،در این میان مشاوران‌ رسانه‌ای و یا همان لابی‌ها تبلیغاتی به میان آمده‌اند تا این‌ ارتباط را تسهیل نمایند،در کنار این عوامل سازمان‌ها برای‌ تاثیرگذاری بر رسانه‌ها از ابزارهایی سود می‌جویند که برخی‌ از آنها به شرح ذیل است: 1-دسترسی سهل الوصول به اطلاعات و منابع خبری 2-آشنایی تخصصی با منابع و موضوعات اخبار سازمانی 3-دروازه‌بانی خبر و اعمال کنترل و نظارت بر جریان نشر خبر 4-دسترسی به منابع مالی برای اجرای بهینه اطلاع‌رسانی و فرآیند تبلیغات یک ارتباط مفید و سازنده فی مابین رسانه روابط عمومی‌ تدریجا شکل می‌گیرند و به نقطه مناسب خود می‌رسد،بر خلاف تصور اولیه روابط عمومی‌ قادر است با ابزارها،قدرتی که ذکری از آنها به میان رفت بخشی‌ از مدیریت رسانه را در اختیار بگیرد،در همین زمینه اگر روابط عمومی‌ها از یک انجام مدیریتی برخوردار باشند قادرند تاثیر خود را به رسانه بر جای گذارند،آنها می‌توانند جامعه‌ مطبوعاتی و رسانه‌ای یک منطقه یک استان و حتی یک کشور را تا حدود زیادی هدایت و کنترل کنند و به جلب افکار عمومی‌ مورد نظر خود بپردازند برای همین امر که در کشورهای‌ توسعه یافته جایزه بهترین روابط عمومی را افرادی می‌دهند که‌ پیش از هم در جلب افکار عمومی موفقند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.