Skip to main content
فهرست مقالات

بومی سازی روابط عمومی و دستیابی به یک استاندارد علمی در ایران

نویسنده:

(6 صفحه - از 22 تا 27)

کلید واژه های ماشینی : روابط‌عمومی، عمومی‌ها، اطلاعات، مخاطبان، رسانه، اطلاع‌رسانی، پیام، بومی‌سازی روابط‌عمومی، تخصصی، تبلیغاتی، روابط عمومی‌ها، ارایه خدمات مشاوره خدمات روابط‌عمومی، اهداف برنامه اطلاع‌رسانی در روابط‌عمومی، ارایه، سازمان، سیستم، علمی، برنامه، الگوهای، خدمات، برنامه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی، از روابط‌عمومی، روابط‌عمومی و دست‌یابی، خدمات روابط‌عمومی، روابط عمومی‌های کشور، مخاطب پیام تهیه و ارایه، فعالیت‌های روابط عمومی‌ها بر مخاطبان، مدیریت، ارائه اطلاعات، پیام تبلیغاتی

خلاصه ماشینی: "آسیب‌شناسی روابط عمومی در ایران الف-از دیدگاه سازمانی 1-دانش ناکافی دست‌اندرکاران روابط عمومی 2-دانش ناکافی اکثر شرکت‌های ارایه خدمات مشاوره خدمات روابط عمومی 3-الگوبرداری از مدل‌ها و روابط عمومی‌های خارجی 4-نداشتن برنامه برای برقراری ارتباط با مخاطبان 5-استفاده نکردن از الگوهای معتبر دنیا در تهیه برنامه‌های روابط عمومی 6-استفاده از افراد غیر متخصص در روابط عمومی 7-تصور نادرست از روابط عمومی 8-استفاده نکردن از الگوهای مناسب و علمی در ارائه خدمات ارتباطی 9-کم‌رنگ بودن نقش تحقیقات در روابط عمومی 10-کم‌توجهی به مخاطبان 11-استفاده از شخصیت‌های نامناسب در برخی روابط عمومی‌ها 12-استفاده نابه‌جا از تکنیک‌های اجرایی ارتباطی در بسیاری از پیام‌ها 13-کم‌توجهی به ارتباطات متقاعدکننده 14-کم‌توجهی به میزان اثرگذاری پیام‌ها بر مخاطبان 15-کم‌توجهی به استفاده از شیوه‌های علمی در ابزارهای اجرایی روابط عمومی 16-کم‌توجهی به انتخاب رسانه‌های مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطبان 17-کم‌توجهی به زمان دسترسی مخاطب به رسانه‌های انتخابی از سوی روابط عمومی 18-کم‌توجهی به ارزیابی اثربخشی پیام قبل از ارایه 19-نبود رشته تخصصی دانشگاهی تحت عنوان مدیریت روابط عمومی 20-کمبود کتابهای تالیفی 21-مناسب نبودن کتابهای ترجمه‌ای 22-آموزش ندیدن شرکتهای مشاوره روابط عمومی به صورت علمی و تخصصی 23-کمبود مدرس متخصص در رشته روابط عمومی ب-از دیدگاه مخاطبان 1-دیدگاه منفی نسبت به سازمان 2-نارضایتی از شیوه‌های اطلاع‌رسانی 3-نارضایتی از نحوه ارائه اطلاعات 4-قانع نشدن مخاطبان برای استفاده از خدمات سازمانی 5-متنوع نبودن شیوه‌های اطلاع‌رسانی 6-عدم باور اطلاعات ارائه شده ج-از دیدگاه رسانه‌ها 1-نداشتن استراتژی مشخص در ارائه اطلاعات 2-واقعی نبودن برخی از پیام‌های ارایه شده(که موجب عدم اعتماد مخاطب می‌شود) 3-نامناسب بودن زمان و توزیع پخش پیام‌ها د-از دیدگاه دولت 1-شناخت ناکافی از دانش روابط عمومی 2-شناخت ناکافی از جایگاه اطلاع‌رسانی 3-ناهماهنگی ارگانها،وزارتخانه‌ها،سازمانهای دست‌اندرکار 4-مشکلات سیستم آموزشی رشته روابط عمومی در سطح دانشگاهی 5-کم‌توجهی به اصول علمی اطلاع‌رسانی در تهیه قوانین شرکتهای تبلیغاتی شرکت‌های تبلیغاتی از جمله واحدهایی هستند که روابط عمومی‌ها را در امر اطلاع‌رسانی یاری‌ می‌دهند،این شرکت‌ها تولیدکننده برنامه تبلیغاتی کالا و خدمات سازمان‌ها هستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.