خلاصه ماشینی:
"تاریخ درسی است که در بیشتر کلاسهای ما بهصورت انتقال اطلاعات از سوی معلم و حافظهمحور تدریس میشود، به همین دلیل معمولا موجب کسالت تعداد بیشتری از دانشآموزان و همچنین از یاد بردن مطالب بعد از کلاس درس میشود.
آیا به نظرتان چنین یادگیری و تجربهای از کلاس تاریخ همراه با لذت نخواهد بود؟ به نظر شما چنین روشهایی را با چه درسها و موضوعات دیگری میتوان هماهنگ و از آن در کلاس استفاده کرد؟ آیا شما تا به حال تجربه استفاده از این روشها در کلاس درس خودتان را داشتهاید؟ فکر میکنید چه تأثیری روی دانشآموزان کلاستان داشته است؟ برای مطالعه بیشتر - اصول یادگیری و آموزش زبان، نویسنده: اج داگلاس براون مترجم: دکتر منصور فهیم، چاپ چهارم، تهران ١٣٨١ یادآوری: در دو قسمت قبلی از مجموعة «دریچهای به روایتهای گوناگون یادگیری» نگاهی داشتیم به رویکردهای متداول و فعال یادگیری، و نیز مروری کردیم بر انتقاداتی که عموما به یک روش تدریس وارد میشود."